Guia docent Escola Universitària d`Infermeria |
català |
Infermeria (2002) (Campus Terres de l'Ebre ) |
Assignatures |
LEGISLACIÓ I ÈTICA PROFESSIONAL |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2007_08 |
Assignatura | LEGISLACIÓ I ÈTICA PROFESSIONAL | Codi | 18061021 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Troncal | Primer | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
1. Conèixer conceptes bàsics d'ètica, bioètica i dret | A14 |
||
2. Aplicar els principis de bioètica a la pràctica d'infermeria. | A17 |
||
3. Conèixer diferents tipus de responsabilitat derivada de l'exercici professional | B8 B22 B26 |
||
4. Donar resposta als problemes ètics de la pràctica professional d'acord amb els models de pressa de decisions ètiques, els codis deontològics i altres textes jurídics | A12 |
B2 B25 |
|
5. Contribuir amb accions per garantir la dignitat, la seguretat, la intimitat i l'autonomia de la persona. | A7 |
B9 |
|
6. Prendre consciència dels valors, costums i creences de les persones davant de la salut i la malaltia. | B9 |
||
7. Conèixer diferents posicionaments ètics i legals en situacions especials en el àmbit de l'assistència sanitària. | A10 |
||
8. Conèixer els requisits legals per exercir com infermera al nostre país. | A19 |
||
9. Prendre consciència de la necessitat de la formació permanent i del treball en equip. | B11 |
C3 |