Guia docent Escola Universitària d`Infermeria |
català |
Infermeria (2002) |
Assignatures |
PRACTICUM MEDICOQUIRÚRGIC I |
Pla específic d'actuació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2007_08 |
Assignatura | PRACTICUM MEDICOQUIRÚRGIC I | Codi | 18031013 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 0 | 6 | Troncal | Segon | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Procediments de selecció |
Planificació | Pla específic d'actuació | Mecanismes coordinació/seguiment |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Presentació de l’assignatura on s’explica la metodologia, objectius, continguts i avaluació. Presentació de les guies d’Aprenentatge: contenen els objectius, continguts, activitats d’aprenentatge i bibliografia específica per a cada unitat temàtica. |
Selecció de posició de pràctiques | |
Estada / execució de pràctiques | |
Treballs | |
Relació amb el tutor de pràctiques intern | |
Relació amb el tutor de pràctiques extern | |
Sessió Magistral | Classes explicatives i participatives. |
Seminaris | Valoració respiratòria, valoració nutricional, nutrició artificial, tabaquisme, la persona diabètica, la persona amb ostomia. El peu diabètic. Tractament d’úlceres vasculars. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària | Exercicis per fomentar la reflexió (exercicis de para i pensa, i para i sent). Exercicis sobre estils de vida saludables i factors de risc de las situacions a estudi. Exercicis sobre els problemes prevalents i intervencions infermeres en les diferents situacions estudiades. Estudi de casos en ABP. |
Pràctiques a laboratoris | Demostracions pràctiques i assaig d’habilitats de fisioteràpia respiratòria, oxigenoteràpia, teràpia inhalatòria, vies aèries artificials, aspiració de secrecions, ECG, punció arterial, RCP, sondatge nasogàstric i sondatge vesical. |
Estudis previs | Cerca, lectura i treball individual dels casos a estudi per aportar al treball de grup. |
Resolució de problemes, exercicis | Posta en comú i debat del treball de grup. |