Educació Social (1999) |
Assignatures |
ANTROPOLOGIA DE L´EDUCACIÓ |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2008_09 |
Assignatura | ANTROPOLOGIA DE L´EDUCACIÓ | Codi | 11081101 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Obligatòria | Primer | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Conèixer l’estructura bàsica i les competències dels Serveis Socials, així com el marc legislatiu que els regula. | A4 A7 |
||
Iniciar en el coneixement de les problemàtiques socials, familiars, laborals i assistencials. | A7 |
||
Conèixer les dimensions pedagògiques de l'educació permanent. | A3 |
||
Diferenciar entre participació, educació popular i paternalisme. | A8 |
||
Identificar els principals debats epistemològics i teòrics que fonamenten les teories i la praxis de l'educació contemporània. | A3 |
||
Comprendre la contextualització històrica i social, l'origen i l'evolució de les institucions educatives més rellevants de la cultura occidental contemporània. | A1 A3 A7 |
||
Conèixer els factors socio-culturals, mediambientals i ergonòmics que condicionen el desenvolupament de les teories i la pràctica de les institucions contemporànies de l'educació. | A8 |
||
Conèixer els principals agents educatius, la seva evolució històrica, el seu marc d'actuació, en relació amb les TICE, en el context de la postmodernitat i la globalització. | A1 A2 |
||
Identificar les principals institucions educatives formals i no formals d'Europa, Espanya i Catalunya i les seves polítiques d'intervenció socioeducativa. | A2 A4 |
||
Realitzar experiències educatives pràctiques que enriqueixin la formació com a futurs educadors socials. | A7 |
B1 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B12 |
C4 |
Elaborar, dissenyar, exposar i comunicar a l'aula un tema del programa utilitzant procediments tradicionals i tecnològics. | A20 A21 |
B1 B2 B3 B4 B7 B14 |
C2 C5 |
Aplicar el mètode de treball en grup cooperatiu, pel desenvolupament de tasques de recerca i aprenentatge. | B5 |
||
Utilitzar les TIC per a la recerca d'informació i documentació, les exposicions i les tutories no presencials. | A20 |
C2 |
|
Valorar l´anàlisi crític, la reflexió lògica, l´observació i la creativitat com estratègies de millora de la qualitat de les teories i les institucions educatives. | B3 B6 B18 |
||
Apreciar el valor de les Teories de l'educació en el compromís d'assolir una educació interessant, activa, participativa solidària i alliberadora. | B6 B16 B18 |
||
Reconèixer el valor de les teories de l'educació en la millora dels processos de desenvolupament comunitari, la interculturalitat, la convivència ciutadana i comunitària i els processos de gestió i mediació de conflictes. | B6 B16 B18 |