Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997) |
Assignatures |
TALLER DE MANUALITZACIONS |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2008_09 |
Assignatura | TALLER DE MANUALITZACIONS | Codi | 11111101 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 1.5 | 3 | Obligatòria | Primer | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Anàlisis dels dibuixos infantils corresponents als diversos estadis evolutius. |
Sessió Magistral | Exposició a classe de temes teòrics impartits pel professor i orientats a situar a l’alumne en la reflexió de l’educació artística, a través d’una acció docent que combina els ensenyaments expositius i socràtics, amb els ensenyaments per descobriment (individualitzats i orientatius), que amb el suport de mètodes audiovisuals ens permetrà la presentació de les diferents propostes didàctiques. Els principis metodològics generals es fonamentaran, doncs, en la investigació i participació activa de l’alumne a l’aula. Els mètodes de treball, individuals i col·lectius, els materials, la motivació, la participació, l’experimentació, la immersió en el context cultural..., constituiran estratègies metodològiques encaminades a procurar l’acció docent, la motivació i la comunicació didàctica. |
Presentacions / exposicions | Les classes pràctiques seran les més utilitzades. La paraula taller no es referirà tan sols a un espai físic concret, sinó que es una metodologia de treball en la que el professor ha de complir tasques de coordinador i promotor de les activitats i on els alumnes tenen llibertat per a investigar, suggerir, modificar i avaluar. - Els treballs pràctics es realitzaran tots a l’aula. - Es donarà una primera pauta teòrica que introduirà l’exercici. - S’establirà un primer procés d’investigació i experimentació del projecte. - Posteriorment es realitzarà l’exercici definitiu. - Exposició pràctica d’aquestos projectes. Comentari col·lectiu amb el grup a classe. - Tots els exercicis seran puntuats i la seva presentació es condició indispensable per poder aprovar l’assignatura. - Es valorarà l’actitud a classe. |
Treballs | 1.- Treball sobre l’espai. Generar la idea de territori per ajudar-los a conèixer el seu entorn. 2.- Treball sobre el cos humà. Forma i moviment. 3.- Treball sobre el retrat. Concepte de realisme i abstracció. 4.- Estructura i forma a partir de l’anàlisi de l’objecte. 5.- Observació, anàlisis i debat d’imatges artístiques en base a criteris d’apreciació estètica. 6.- Treballs teòrics de tipus “comentari de dibuixos e imatges”, en format de seminari. 7.- Fitxes d'activitats. 8.- Exàmen. |
Pràctiques externes (de camp/sortides) | Es realitzaran també activitats de diversa índole: Col·loquis. visites a museus (per conèixer el deu departament pedagògic), exposicions o altres manifestacions plàstiques relacionades amb els contingut de l’assignatura. Classes o conferències impartides per especialistes invitats per a tractar algun tema en particular. |