2008_09
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997)
 Assignatures
  TALLER DE MANUALITZACIONS
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Anàlisis dels dibuixos infantils corresponents als diversos estadis evolutius.
Sessió Magistral Exposició a classe de temes teòrics impartits pel professor i orientats a situar a l’alumne en la reflexió de l’educació artística, a través d’una acció docent que combina els ensenyaments expositius i socràtics, amb els ensenyaments per descobriment (individualitzats i orientatius), que amb el suport de mètodes audiovisuals ens permetrà la presentació de les diferents propostes didàctiques. Els principis metodològics generals es fonamentaran, doncs, en la investigació i participació activa de l’alumne a l’aula.
Els mètodes de treball, individuals i col·lectius, els materials, la motivació, la participació, l’experimentació, la immersió en el context cultural..., constituiran estratègies metodològiques encaminades a procurar l’acció docent, la motivació i la comunicació didàctica.
Presentacions / exposicions Les classes pràctiques seran les més utilitzades. La paraula taller no es referirà tan sols a un espai físic concret, sinó que es una metodologia de treball en la que el professor ha de complir tasques de coordinador i promotor de les activitats i on els alumnes tenen llibertat per a investigar, suggerir, modificar i avaluar.
- Els treballs pràctics es realitzaran tots a l’aula.
- Es donarà una primera pauta teòrica que introduirà l’exercici.
- S’establirà un primer procés d’investigació i experimentació del projecte.
- Posteriorment es realitzarà l’exercici definitiu.
- Exposició pràctica d’aquestos projectes. Comentari col·lectiu amb el grup a classe.
- Tots els exercicis seran puntuats i la seva presentació es condició indispensable per poder aprovar l’assignatura.
- Es valorarà l’actitud a classe.
Treballs 1.- Treball sobre l’espai. Generar la idea de territori per ajudar-los a conèixer el seu entorn.
2.- Treball sobre el cos humà. Forma i moviment.
3.- Treball sobre el retrat. Concepte de realisme i abstracció.
4.- Estructura i forma a partir de l’anàlisi de l’objecte.
5.- Observació, anàlisis i debat d’imatges artístiques en base a criteris
d’apreciació estètica.
6.- Treballs teòrics de tipus “comentari de dibuixos e imatges”, en format de seminari.
7.- Fitxes d'activitats.
8.- Exàmen.
Pràctiques externes (de camp/sortides) Es realitzaran també activitats de diversa índole: Col·loquis. visites a museus (per conèixer el deu departament pedagògic), exposicions o altres manifestacions plàstiques relacionades amb els contingut de l’assignatura. Classes o conferències impartides per especialistes invitats per a tractar algun tema en particular.