2008_09
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997) (Campus Terres de l'Ebre)
 Assignatures
  TALLER DE MANUALITZACIONS
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Anàlisis dels dibuixos infantils corresponents als diversos estadis evolutius.
Sessió Magistral - Exposició a classe de temes teòrics impartits pel professor i orientats a situar a l’alumne en la reflexió de l’educació artística, a través d’una acció docent que combina els ensenyaments expositius i socràtics, amb els ensenyaments per descobriment (individualitzats i orientatius), que amb el suport de mètodes audiovisuals ens permetrà la presentació de les diferents propostes didàctiques. Els principis metodològics generals es fonamentaran, doncs, en la investigació i participació activa de l’alumne a l’aula.
Els mètodes de treball, individuals i col·lectius, els materials, la motivació, la participació, l’experimentació, la immersió en el context cultural..., constituiran estratègies metodològiques encaminades a procurar l’acció docent, la motivació i la comunicació didàctica.
Presentacions / exposicions -Les classes pràctiques seran les més utilitzades. La paraula taller no es referirà tan sols a un espai físic concret, sinó que es una metodologia de treball en la que el professor ha de complir tasques de coordinador i promotor de les activitats i on els alumnes tenen llibertat per a investigar, suggerir, modificar i avaluar.
- Els treballs pràctics es realitzaran tots a l’aula.
- Es donarà una primera pauta teòrica que introduirà l’exercici.
- S’establirà un primer procés d’investigació i experimentació del projecte.
- Posteriorment es realitzarà l’exercici definitiu.
- Exposició pràctica d’aquestos projectes. Comentari col·lectiu amb el grup a classe.
- Tots els exercicis seran puntuats i la seva presentació es condició indispensable per poder aprovar l’assignatura.
- Es valorarà l’actitud a classe.
Treballs 1.- Treball sobre l’espai. Generar la idea de territori per ajudar-los a conèixer el seu entorn.
2.- Treball sobre el cos humà. Forma i moviment.
3.- Treball sobre el retrat. Concepte de realisme i abstracció.
4.- Estructura i forma a partir de l’anàlisi de l’objecte.
5.- Observació, anàlisis i debat d’imatges artístiques en base a criteris
d’apreciació estètica.
6.- Treballs teòrics de tipus “comentari de dibuixos e imatges”, en format de seminari.
7.- Fitxes d'activitats.
8.- Exàmen.
Pràctiques externes (de camp/sortides) -Es realitzaran també activitats de diversa índole: Col·loquis. visites a museus (per conèixer el deu departament pedagògic), exposicions o altres manifestacions plàstiques relacionades amb els contingut de l’assignatura. Classes o conferències impartides per especialistes invitats per a tractar algun tema en particular.