Biotecnologia (2005) |
Assignatures |
FISIOLOGIA ANIMAL |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2008_09 |
Assignatura | FISIOLOGIA ANIMAL | Codi | 19051015 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Troncal | Segon | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Comprendre les característiques fonamentals de les funcions necessàries per a la vida dels animals, amb especial atenció a l'organisme humà. | A5 A8 A10 |
B1 B6 |
|
Comprendre la transmissió sinàptica i en particular, la transmissió neuromuscular relacionant l’acció nerviosa i la contracció de la musculatura. | A5 A8 |
B1 B6 |
|
Discriminar i provar les sensacions que percep el sistema nerviós al estimular diferents tipus de receptors sensorials | A5 A8 |
B1 B2 B5 B8 |
|
Entendre i reflexionar sobre el paper que té el sistema nerviós en la relació amb l'entorn, així com la funció reguladora que du a terme conjuntament amb el sistema endocrí sobre el medi intern | A5 A8 A14 |
B1 B2 B5 |
|
Comprendre i verificar les funcions del sistema cardiovascular i les seves interrelacions amb els sistemes respiratori i renal, fonamentalment a nivell de l'intercanvi de gasos i el control de la volèmia | A5 A8 |
B1 B2 B7 B8 |
|
Aprendre a demostrar i deduir com els aliments són digerits i absorbits al llarg del tub digestiu. | A5 A8 |
B1 B6 B7 B10 |
|
Comprendre la importància de la termorregulació com a mecanisme per mantenir la temperatura corporal independentment de la temperatura ambiental i les variacions de l'activitat metabòlica | A5 A8 |
B1 B8 |
|
Capacitat d'anàlisi i discriminació en la cerca d'informació per la matèria | B3 B5 B7 B8 |
C1 C2 |