Guia docent Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química |
català |
Enginyeria Química (1993) |
Assignatures |
QUÍMICA ANALÍTICA |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | QUÍMICA ANALÍTICA | Codi | 20011004 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Troncal | Primer | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Identificar el paper juga la química analítica com a branca de la química. Identificar les diferents etapes del procés de mesura químic. Diferenciar entre anàlisi qualitativa i quantitativa. | A7 |
B2 B8 B15 |
C5 |
Explicar la diferència entre error aleatori i sistemàtic en un procés analític. Llistar diferents paràmetres que expressen el valor central i la dispersió d'una sèrie de valors. Calcular concentracions i incerteses amb dades obtingudes de mesures repetitives. Aplicar tests per a la detecció de punts discrepants. | A3 A7 |
B1 B2 B8 B15 |
C5 |
Justificar el desplaçament d'un equilibri químic en funció del valor de la seva constant en concentracions. Distingir entre àcids i bases. L'escala de pH. Calcular el pH d'una solució aquosa d'àcids i bases, forts i febles, i d'una solució aquosa resultant de mesclar àcids i bases. Entendre els procediments i principis involucrats en les volumetries. Conèixer el concepte d'indicador, de reactiu valorant, de patró primari i secundari. | A1 A4 A7 |
B1 B2 B3 B4 B8 B9 B15 B16 |
C5 |
Escriure les constants de formació successives i globals per a un complex, així com la seva relació. Calcular la solubilitat d'una substància. Definir oxidació, reducció, agent oxidant, agent reductor. Escriure semireaccions i emprar-les per a deduir les equacions de les reaccions redox. | A1 A4 |
B1 B2 B4 B8 B14 B15 B16 |
C5 |
Conèixer els fonaments d'un sistema electroquímic. Descriure el fonament de les potenciometries. | A7 |
B1 B2 B4 B15 |
C5 |
Enumerar i descriure paràmetres que descriuen la radiació electromagnètica amb utilitat analítica (freqüència, longitud d'ona, potència). | A7 |
B1 B2 B4 B8 B15 |
C5 |
Comprendre el fonament de les tècniques cromatogràfiques. Identificar diferents tècniques cromatogràfiques. | A3 A7 |
B1 B2 B4 B8 B15 |
C5 |
Distinguir entre el tractament de resultats que s'obtenen a partir de tècniques clàssiques o tècniques instrumentals. Resoldre problemes numèrics on hi intervingui una regressió lineal. Derivar i calcular numèricament la incertesa d'un resultat. | A3 |
B1 B2 B4 B15 |
C5 |
Ennumerar les principals tècniques instrumentals que aporten informació qualitativa. Relacionar el límit de detecció amb les possibilitats de fer l’anàlisi qualitativa | A7 |
B10 B15 |
C5 |