Guia docent Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química |
català |
Enginyeria Tècnica Industrial especialitat en Química Industrial (1993) |
Assignatures |
FONAMENTS DE QUÍMICA |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | FONAMENTS DE QUÍMICA | Codi | 20021020 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Troncal | Primer | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Construir la configuració electrònica de qualsevol àtom o ió de la Taula Periòdica. | B1 B3 B5 B8 B15 |
C5 |
|
Interpretar les propietats atòmiques i periòdiques. | B1 B3 B5 B8 B15 |
C5 |
|
Predir els productes de qualsevol reacció inorgànica de precipitació, àcid-base o desprendiment gasós. | A2 A4 A5 A6 |
B3 B4 B15 |
C5 |
Predir els productes de qualsevol reacció inorgànica Red-Ox. | A2 A4 A5 A6 |
B3 B4 B15 |
C5 |
Construir l'enllaç químic de qualsevol molècula o ió. | B1 B3 B5 B8 B15 |
C5 |
|
Saber deduir les propietats, reactivitat i aplicacions de l'hidrogen i els seus compostos. | A2 A4 A5 A6 |
B3 B4 B15 |
C5 |
Saber deduir les propietats, reactivitat i aplicacions de la sèrie "s" i els seus compostos. | A2 A4 A5 A6 |
B3 B4 B15 |
C5 |
Saber deduir les propietats, reactivitat i aplicacions de la sèrie "p" i els seus compostos. | A2 A4 A5 A6 |
B3 B4 B15 |
C5 |
Explicar les propietats i les interaccions físico-químiques de la matèria en base a la naturalesa interna de la matèria, segons els models atòmics i l'enllaç químic | A5 |
B1 B2 B3 B8 B14 B15 B16 |
|
Cercar a la literatura qualsevol dubte o problema de fonaments de química | B3 B10 B11 |
C1 C5 |
|
Comunicar eficientment, tant de forma oral com escrita. | B7 |
C1 C4 |
|
Treballar en equip amb plena responsabilitat individual. | B12 B13 B18 |