Mestre Especialitat en Educació Especial (1997) |
Assignatures |
TUTORIA I AVALUACIÓ A L'AULA |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | TUTORIA I AVALUACIÓ A L'AULA | Codi | 11091204 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Optativa | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica | |
BIBLIOGRAFIA
ÁLVAREZ, M. i altres (1991): La orientación vocacional a través del currículum i la tutoría. Barcelona: Ed. Graó-ICE. ALVAREZ GONZÁLEZ, M. (1995). Orientación profesional. Barcdelona: Cedecs. ÁLVAREZ, M. y BISQUERRA, R. (1999): Manual de orientación y tutoría.Barcelona. Praxis ÁLVAREZ, M.(1991): Tengo que decidirme. Sevilla: Ed. Alfar. BISQUERRA, R. (1991): Orientació psicopedagògica i desenvolupament de recursos humans. Barcelona: La llar del llibre. BISQUERRA, R. (1991). Orientación Psicopedagógica para la prevención y desarrollo. Barcelona: Boixareu. BISQUERRA, R. (Coord.). (1998). Modelos de orientación e intervención psicopedagógica. Barcelona: Praxis. CANO, E. (1998): Evaluación de la calidad educativa. Madrid: La Muralla. CASANOVA, M.A. (1995): Manual de evaluación educativa. Madrid: La Muralla. ESPINAR BELLÓN, A. (1989): Manual técnico del tutor: rendimiento escolar y tutoría. Málaga: Ägora. FERNÁNDEZ, J. (1993): Orientación profesional y currículum de secundaria. Málaga: Aljibe. GARCÍA RAMOS, J.M. (1989): Bases pedagógicas de la evaluación. Ed. Síntesis. Madrid. INDURAIN ARNE, J. Y RICARTE GONZÁLEZ, P. (1992): Material teórico-práctico para la acción tutorial. Madrid: Escuela Española. JIMÈNEZ, B. (1997): "L'avaluació", en ANTÓN, E. (Coord.): Formació inicial del professorat d'Educació Secundaria. ICE-URV. Tarragona: El Mèdol. LÁZARO, A. Y ASENSI, J. (1987): Manual de orientación escolar y tutoría. Madrid: Narcea. M.E.C. (1990): La orientación educativa y la intervención psicopedagógica. Madrid: M.E.C. M.E.C. (1992): Orientación y tutoría (Primaria). Madrid: M.E.C. M.E.C. (1992): Orientación y tutoría (E.S.O.). Madrid: M.E.C. MONTON SALES, Maria José (2003): La integració de l’alumnat immigrant al centre escolar. Orientacions, propostes i experiències Biblioteca de Guix, 132 Barcelona MORA, J.A. (1984): Acción tutorial y orientación educativa. Madrid: Narcea. ORTEGA CAMPOS, M.A. Y OTROS (1986): Tutorías: Qué son, qué hacen, cómo funcionan. Madrid: Editorial Popular. PÉREZ JUSTE, R. i GARCÍA RAMOS, J.Mª (1995): Diagnóstico, evaluación y toma de decisiones. Madrid: Ed. Rialp. POSTIC, M. y DE KETELE. L.M. (1992): Observar situaciones educativas. Madrid: Narcea. RAMÍREZ, J. Y GAGO, L. (1993): Guía práctica del profesor tutor en Educación Primaria y Secundaria. Madrid. Narcea. RIVAS, F. (editor) (1995): Manual de asesoramiento y orientación vocacional. Madrid: Síntesis Editorial. RODRÍGUEZ ESPINAR, F. (1993): Teoría y práctica de la orientación educativa. Barcelona: PPU. RODRÍGUEZ MORENO, M.L. (1988): El mundo del trabajo y las funciones del orientador. Barcelona: Barcanova. RODRÍGUEZ MORENO, M.L. (1993): Teoría y práctica de la orientación educativa. Barcelona: PPU. RODRÍGUEZ MORENO, M.L. (1994): Programa para enseñar a tomar decisiones. Barcelona: Laertes. RODRÍGUEZ MORENO, M.L. i GRAS TORNERO, M. (1986): Modelos de orientación profesional en el aula (Teoría, técnicas, Metodologia y recursos para la acción tutorial). Barcelona: Ed. Oikos-Tau. ROMÁN, J.M. Y PASTOR, E. (1980): La tutoría: Pautas de acción e instrumentos útiles al profesor. Barcelona: CEAC. SALVADOR, A. (1993): El departamento de orientación según la LOGSE. Madrid: Narcea. SÁNCHEZ, S. (1993): La tutoría en los centros docentes. Madrid: Escuela Española. ROSALES, C. (1990): Evaluar es reflexionar sobre la práctica. Madrid: Narcea.. SANZ, R. (1990): Evaluación de programas de orientación educativa. Madrid: Pirámide. SANZ, R., CASTELLANO, F. Y DELGADO, J.A. (Eds). (1995). Tutoría y Orientación. Barcelona: CEAC. SANTOS GUERRA, M.A. (1993): La evaluación, un proceso de diàlogo, comprensión y mejora. Archidona: Ed. Aljibe. SERRANOS GRACIA, G. Y OLIVAS BRAVO, V. (1989): Acción tutorial en grupos. Madrid: Escuela Española. SOBRADO, M. (1993): Intervención psicopedagógica y orientación educativa. Barcelona: PPU. TYLER, L.E. (1992): La función del orientador. México.Trillas VALDIVIA SÁNCHEZ, C. (1992): La orientación y la tutoría en los centros educativos. Madrid: Editorial Mensajero. VIANA ARROYO, T. (1991): El profesor tutor. Consideraciones para mejorar la acción tutorial. Valencia. Ediciones Blázquez. VILLAR ANGULO, L.M. (1994): Manual de entrenamiento: evaluación de procesos y actividades educativas. Barcelona: Ed. PPU. |
|
Complementària | |