Mestre Especialitat en Educació Musical (1997) |
Assignatures |
DIDÀCTICA DE L'EXPRESSIÓ MUSICAL I |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | DIDÀCTICA DE L'EXPRESSIÓ MUSICAL I | Codi | 11121019 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 1.5 | 3 | Troncal | Segon | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Conèixer el marc formatiu superior d'especialització en l'ensenyament de la música | A1 A2 A65 A66 A67 A68 A69 |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 |
C2 C3 C4 |
Determinar el vertader sentit que ha de tenir l'Educació Musical a l'escola. | A19 A21 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A36 A39 A42 A43 A45 A50 A51 A53 A56 A57 A65 A66 A67 A68 A69 |
B1 B3 B4 B5 |
C2 |
Conèixer el marc legal que regula la organització de l’educació musical en el sistema escolar i les funcions de la música a l’escola. | A53 A65 A66 A67 A68 A69 |
B1 B3 B4 B5 |
C2 C5 |
Determinar cada un dels aspectes que integren l'educació musical en l'etapa de l'ensenyament primari, dotant a l'alumne (futur mestre de música) d'estratègies i recursos metodològics i didàctics necessaris per a impartir un ensenyament musical viu i adequat a les necessitats i capacitats dels nens, complementant alhora, la formació personal dels futurs ensenyants. | A1 A2 A24 A25 A26 A27 A50 A51 A53 A65 A66 A67 A68 A69 |
B1 B2 B3 B4 B5 |
C2 C5 |
Distingir els elements i factors educatius que actuen en la música a l'Etapa d’Educació d'Infantil | A24 A25 A26 A27 A65 A66 A67 A68 A69 |
B1 B2 B3 B4 B5 |
C2 C5 |
Conèixer les grans escoles de pedagogia musical i aplicar els seus procediments pedagógic/didáctics a l’educació musical Infantil. | A25 A26 A27 A65 A66 A67 A68 A69 |
B1 B4 B5 |
C2 C3 C5 |
Aplicar els elements que integren el disseny curricular de l’àrea de música concretant-lo a l’etapa d’Infantil i practicar l’elaboració de propostes de programació adequades a diferents situacions de la classe de música. | A24 A25 A26 A27 A28 A29 A31 A40 A41 A45 A49 A50 A51 A53 A65 A66 A67 A68 A69 |
B1 B2 B3 B4 B5 |
C2 C5 |
Dissenyar la organització, la planificació, la programació, l'avaluació, la investigació del Currículum de l'Àrea de Música. | A49 A50 A51 A57 A58 A60 A65 A66 A67 A68 A69 |
B1 B2 B3 B4 B5 |
C2 C5 |
Investigar sobre els aspectes essencials que ha de tenir un Currículum d'Ed. Musical. | A65 A66 A67 A68 A69 |
B1 B2 B3 B4 B5 |
C2 C3 C5 |
Assumir un major apropament a la música, com experiència personal de cada educador. | A47 A54 A55 A56 A57 |
B1 B3 B4 B5 B6 B7 |
C2 C3 |