El desenvolupament d’equips professionals educatius es planteja com una assignatura bàsica per possibilitar contextos de treball efectiu i vehicular aprenentatges socioemocionals amb professionals d’equips educatius. La millora de la qualitat de l’educació passa indefugiblement per una millora de la cohesió dels seus equips. I aquesta millora és la conseqüència d’adquirir unes determinades pràctiques reflexives sobre la pròpia tasca professional, de dissenyar i compartir plans de millora, de delimitar uns valors i uns objectius comuns, de potenciar la motivació i la cooperació, de desenvolupar unes estratègies d’intel·ligència interpersonal…
Conformar un projecte comú pot afavorir el creixement professional i personal de cada component: de cadascú amb els altres. Revitalitzar el motor intern de cada equip docent és possible si es posen les condicions que ho permetin. Els equips han d’aprendre a organitzar processos de treball, a fomentar un liderat cohesionador i estimulador, a articular la feina en petits grups i en gran grup, a millorar la gestió de conflictes, a avaluar els encerts i les mancances de les tasques individuals i comuns… Aquests i altres continguts seran objecte d’estudi d’aquesta assignatura.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent