Infermeria (2002) |
Assignatures |
FARMACOLOGÍA |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | FARMACOLOGÍA | Codi | 18031017 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Troncal | Segon | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Explicació del programa teòric: continguts. Explicació del programa pràctic: continguts, material i activitats a desenvolupar per l’alumne de forma independent i en grup. Explicació del procés d’avaluació: proves i activitats avaluables. Explicació del funcionament de les tutories (lloc i horaris). |
Sessió Magistral | Sessions magistrals, proporcionant-li a l’alumne els esquemes, preguntes aplicatives i bibliografia en l’espai del moodle. |
Seminaris | Teoria: Sessions de seminaris, per la discussió de preguntes aplicatives en grup reduït, algunes unitats treballades exclusivament amb aquesta metodologia. Treball en grups de 20 alumnes. Pràctica: Seminaris dels continguts a aplicar en la posterior resolució d’un cas clínic. Treball amb grups de 40 alumnes. |
Pràctiques a laboratoris | 2 tallers en grups reduïts sobre: - formes farmaceutiques i administració de medicaments - normes generals de manipulació de citostàtics i càlculs a realitzar en la seva preparació. Treball en grup de 20 alumnes |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques | Sessions guiades de cerca d’informació per la resolució del cas clínic i utilització de les plantilles disponibles a la xarxa per elaborar un pla terapèutic. Treball en grup de 20 alumnes |
Metodologies integrades | Metodologies integrades: Assignació d’un cas clínic per grups de 5-6 alumnes. Cada alumne del grup ha de buscar informació sobre un medicament del cas clínic i respondre a unes preguntes. Tot el grup ha de fer la programació horària de l’administració de medicaments al pacient, adequar la informació al llenguatge del pacient i a la població en general. Exposició oral del cas clínic Per al desenvolupament de les pràctiques es proporciona un llibre de pràctiques que l’alumne haurà de lliurar complimentat al professor per a la valoració final. |