Filología Hispánica (01) |
Asignaturas |
USOS Y REGISTROS DEL ESPAÑOL |
Objetivos de aprendizaje |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2010_11 |
Asignatura | USOS Y REGISTROS DEL ESPAÑOL | Código | 12132223 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 2º | |||||
Descriptores | Cr.totales | Cr.Teoría | Cr.Prácticos | Tipo | Curso | Periodo | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Optativa | Segundo |
Competencias | Objetivos de aprendizaje | Contenidos |
Planificación | Metodologías | Atención personalizada |
Evaluación | Fuentes de información | Recomendaciones |
Objetivos | Competencias | ||
Conèixer les varietats lingüístiques de l'espanyol d'Espanya des del punt de vista dels usos específics, els estils i els nivells de llengua. | A1 A7 A14 A15 |
C2 C5 |
|
Reconèixer els trets distintius de l'àmbit específic, el registre i el nivell de llengua de qualsevol text oral o escrit en espanyol. | A1 A4 A7 A14 A15 |
B3 B4 |
C2 C5 |
Analitzar tota mena de textos orals i escrits en castellà, tenint en compte la situació, els propòsits, el tema i el contingut dels missatges, així com les relacions entre els participants en la interacció comunicativa. | A1 A4 A7 A14 A15 |
B3 B4 B11 |
C2 |
Produir textos orals i escrits en espanyol adequats als diferents usos específics, estils i nivells de llengua. | B2 B3 B4 B6 B7 B11 |
C3 C4 C5 |
|
Saber trobar la informació necessària a les principals fonts d'informació i recursos bibliogràfics i telemàtics sobre la llengua espanyola, sobretot pel que fa als usos i registres. | A13 A18 |
B1 B2 B3 B4 B7 B11 |
C2 C4 C5 |
Prendre consciència de la importància de l'elecció de les peces lingüístiques adequades als diferents usos específics, estils i nivells de llengua per tal d'aconseguir una comunicació eficaç en els àmbits que els són propis, així com en la definició de la imatge personal i de la corporativa en l'àmbit del treball. | B6 B7 B11 |
C3 C4 C5 |
|
Acceptar que la llengua és viva i que tant els models de prestigi com les variants informals evolucionen, la qual cosa implica un compromís d'actualització constant del coneixement de la realitat de l'ús de l'idioma. | A18 |
B1 B6 B7 B11 B13 |
C3 C5 |