Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Filologia Anglesa (2001) |
Assignatures |
LITERATURA GREGA |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | LITERATURA GREGA | Codi | 12141108 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Obligatòria | Tercer | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Comprendre els trets específics i distintius de la literatura grega antiga i la diferència entre els seus dos grans períodes des d'una perspectiva sociològica i antropològica (cultura de l'oralitat vs. cultura de l'escriptura). | A3 A6 A7 A10 A11 A12 A14 |
B3 |
C3 |
Identificar i distingir els principals gèneres de la literatura grega (èpica, lírica, drama, oratòria, diàleg, història) a partir de les seves característiques (contextos de performance, receptors, trets formals, temàtica). | A3 A6 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 |
B3 |
|
Analitzar textos literaris grecs des de punts de vista i amb metodologies diverses (estudi formal, teoria de la recepció, intertextualitat, estudis culturals,...) | A3 A6 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 |
B3 B4 |
C5 |
Relacionar diversos textos de la literatura grega, d'èpoques i/o gèneres diferents, des del punt de vista dels grans temes d’aquesta literatura i del seu tractament específic en cada cas. | A3 A10 A12 A14 A15 A16 A17 A18 |
B1 B2 B3 B4 B7 B9 |
C1 C2 C3 C5 |
Analitzar, comparar i relacionar textos d’altres literatures en funció de la referència comuna a temes, gèneres i obres de la literatura grega. | A1 A2 A3 A5 A6 A10 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 |
B1 B2 B3 B5 B9 |
C1 C2 C3 C5 |
Valorar el llegat de l'hel·lenisme com un element fonamental de la cultura occidental, i alhora com una eina bàsica per al qüestionament crític de les seves estructures. | A2 A3 A5 A6 A8 A10 A11 A12 A13 |
B1 B3 B4 B6 |
C3 |