Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Grau de Publicitat i Relacions Públiques (2009) |
Assignatures |
TEORIES DE LA COMUNICACIÓ |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | TEORIES DE LA COMUNICACIÓ | Codi | 12224004 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Formació bàsica | Primer | Primer |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
tema 1 - Per què i com estudiar els mitjans? |
Mediatització. Representació i realitat. Recerca en comunicació. |
tema 2 - El context de la comunicació | Revolució tecnològica i transformacions socials. |
tema 3 - Perspectives i vigència actual de les teories de la comunicació: enfocament estructuralista. |
Funcions i disfuncions dels mitjans, teoria de sistemes, determinisme tecnològic, determinisme econòmic, semiòtica estructuralista. |
tema 4 - Perspectives i vigència actual de les teories de la comunicació: enfocament subjectivista. |
Constructivisme, interaccionisme simbòlic. |
tema 4 - Perspectives i vigència actual de les teories de la comunicació: enfocament crític. |
Escola de Frankfurt. Teoria de l'acció comunicativa. Estudis culturals. |