Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Arqueologia del Quaternari i Evolució Humana (2006) |
Assignatures |
INTERPRETACIÓ DEL PATRIMONI I SOCIALITZACIÓ DE L'ARQUEOLOGIA |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 | |||||||||||||||||
Assignatura (*) | INTERPRETACIÓ DEL PATRIMONI I SOCIALITZACIÓ DE L'ARQUEOLOGIA | Codi | 125031215 | |||||||||||||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||||||||||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||||||||||||
4 | Optativa | Únic anual |
||||||||||||||||
Impartició | Modalitat per grup d'activitat | Idioma d'impartició, horaris i dates d'examen | ||||||||||||||||
Prerequisits | ||||||||||||||||||
Departament | Història i Història de l'Art |
|||||||||||||||||
Coordinador/a |
|
Adreça electrònica | carlos.lorenzo@urv.cat |
|||||||||||||||
Professors/es |
|
|||||||||||||||||
Web | http://prehistoria.urv.net | |||||||||||||||||
Descripció general i informació rellevant | El turisme cultural té una de les seves màximes expresions en el coneixement del patrimoni, ja sigui amb la visita a museus, com a centres d’interpretació i jaciments arqueològics. Aquest tipus de visites demanen professionals cada vegada més formats en didàctica patrimonial, coneixedors de les estratègies de presentació de la informació, de la seva gestació i producció, o de la realització directa, sense oblidar la seva formació de base, la història. La interpretació del patrimoni és quelcom viu a la majoria de països del nostre entorn més immediat. El seu punt de partida és sempre l’usuari, i com aquest ha d’assumir els diferents continguts presentats o treballats durant la visita. Per altra banda, l’arqueologia, a diferència d’altres disciplines patrimonials, presenta l’alicient del misteri, del descobriment, de la tensió... que cal resituar en el visitant mitjançant l’estratègia de l’empatia. | |||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |