Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
A1 |
Conèixer les coordenades espaciotemporals (diacronia i sincronia), els límits i les interrelacions geogràfiques i culturals de la història de l’art |
|
A2 |
Analitzar la visió diacrònica general de la història de l'art universal |
|
A3 |
Analitzar la visió diacrònica regional i completa dels fenòmens artístics territorials en el context europeu occidental i hispànic |
|
A4 |
Interpretar els coneixements particulars i optatius de la història de l'art |
|
A5 |
Analitzar el coneixement sistemàtic i integrat del fet artístic: diferents llenguatges (arquitectura i urbanisme, escultura, pintura, fotografia, cinema, música, etc.), procediments i tècniques de la producció artística al llarg de la història |
|
A6 |
Interpretar les principals fonts literàries i documentals de la història de l’art |
|
A7 |
Interpretar les imatges (coneixements bàsics d'iconografia) |
|
A8 |
Aplicar les diferents metodologies d’aproximació a la història de l’art i de la seva contingència històrica (historiografia de l’art) |
|
A9 |
Aplicar la metodologia científica en història de l'art: estats de la qüestió, anàlisis integrals de l'obra d'art, replantejament de problemes, recerca d’informació inèdita, plantejament d’hipòtesis, processos crítics de síntesis, formulació ordenada de conclusions |
|
A10 |
Avaluar la història de la conservació i les problemàtiques actuals, els criteris de restauració i la gestió del patrimoni historicoartístic i cultural |
|
A11 |
Conèixer els aspectes bàsics de la museologia i la museografia |
|
A12 |
Conèixer la documentació, la composició dels materials i les tècniques constructives dels béns artístics mobles i immobles |
|
A13 |
Conèixer la gestió de col·leccions d'art: inventari, documentació, catalogació, exposicions i difusió d'art |
|
A14 |
Conèixer el mercat de l’art: antiquariat, galeries, taxació i mecenatge |
|
A15 |
Conèixer els mitjans instrumentals aplicats a la història de l'art: gràfics, dibuix artístic i lineal, fotografia, imatge en moviment, informàtica, coneixements per interpretar les anàlisis de tipus material de la obra d’art (físiques, químiques, informes de restauració) |
|
A16 |
Conèixer els diferents períodes de la història universal |
|
A17 |
Conèixer a trets generals la geografia regional i humana |
|
A18 |
Conèixer de forma general o específica les tècniques historiogràfiques: epigrafia, paleografia, arxivística, diplomàtica, arqueologia |
|
A19 |
Conèixer la relació interdisciplinària de les humanitats: filosofia, llengües antigues, lingüística, semiòtica, història del teatre i la literatura, història de la música, mitologia clàssica, història de les grans religions, sociologia i antropologia |
|
A20 |
Conèixer la història general i del territori |
|
A21 |
Conèixer l'estructura diacrònica de la història |
|
A22 |
Conèixer els temes i les problemàtiques objecte de debat historiogràfic |
|
A23 |
Conèixer els espais geogràfics regionals i els fonaments de la geografia humana i de la geografia física |
|
A24 |
Elaborar, relacionar, sintetitzar i representar gràficament i cartogràficament informació geogràfica per a la comprensió i interpretació del territori |
|
A25 |
Explicar la diversitat de llocs, regions i localitzacions interrelacionant els fenòmens geogràfics (medi físic i humà) a diferents escales territorials |
|
A26 |
Conèixer les teories dels principals pensadors |
|
A27 |
Capacitat de reflexió i de raonament crític |
|
A28 |
Conèixer i comprendre els referents filosòfics implicats en l’acció històrica moderna |
|
A29 |
Conèixer i comprendre les relacions ideològiques i estètiques entre la literatura i la societat |
|
A30 |
Utilitzar el vocabulari tècnic bàsic per entendre els processos i les estructures de la creació literària i aplicar aquests coneixements a través d'anàlisis crítiques argumentades amb propietat oralment i per escrit |
|
A31 |
Comprendre la literatura com una experiència cultural i estètica i com un espai de debat ideològic mitjançant diversos recursos creatius |
|
A32 |
Manejar la terminologia bàsica de l’antropologia social i cultural |
|
A33 |
Conèixer i comprendre a un nivell elemental els sistemes socials (parentesc, religió i visió del món, política, economia, gènere, art, etc.) i les seves dinàmiques dins de cultures específiques |
|
A34 |
Conèixer i comprendre els processos contemporanis de multiculturalisme, interculturalitat i diversitat cultural |
|
A35 |
Conèixer i usar mètodes i tècniques d’altres ciències humanes |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
B1 |
Aprendre a aprendre |
|
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
|
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
|
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
|
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
|
B6 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
|
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat en l'entorn laboral i com a ciutadà |
|
B8 |
Sensibilització en temes mediambientals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
|
C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |