Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997) |
Assignatures |
PSICOLOGIA DE L'EDUCACIÓ INFANTIL |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | PSICOLOGIA DE L'EDUCACIÓ INFANTIL | Codi | 11111103 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Obligatòria | Tercer | Segon |
Continguts | Atenció personalitzada | Avaluació |
Fonts d'informació |
Tema | Subtema |
MÒDUL I. L’escolarització dels petits. Desenvolupament i aprenentatge en l’etapa d’educació infantil. | 1. Desenvolupament psicològic en l'etapa 0-6. Relacions entre desenvolupament i aprenentatge. 2. Trets generals de l'evolució dels infants durant l'etapa de l'educació infantil: àmbit motriu, àmbit cognitiu, àmbit afectiu. 3. Com aprenen els infants.L'experiència amb els objectes. L'experiència amb situacions. Els premis i càstigs. La imitació. L'aprenentatge mitjançant la creació de bastides. |
MÒDUL II. Ensenyament i aprenentatge dels continguts. El currículum de l’etapa d’educació Infantil. | 1.Característiques generals de l'etapa d'educació infantil. Especificitats i continuïtat entre els dos cicles d'educació infantil. 2. El currículum de l'etapa d'educació infantil. Les Capacitats i la seva relació amb els elements del currículum. Les àrees curriculars i els blocs de continguts principals. Orientacions didàctiques i per l’avaluació. 3.La globalització dels aprenentatges.La planificació i programació del treball per projectes. |
MÒDUL III. Intervenció educativa en l’etapa d'educació infantil. Estratègies organitzatives i metodològiques. | 1.Criteris generals que orienten la pràctica educativa a l'escola infantil. 2. Organització de l’espai i el temps. Els materials 3. Les situacions educatives principals.El joc. Les rutines. Activitats individuals, col·lectives i en petit grup. Situacions d'avaluació. 4. Relació familília i escola en l'educació Infantil. |