2011_12
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997)
 Assignatures
  PSICOLOGIA DE L'EDUCACIÓ INFANTIL
   Continguts
Tema Subtema
MÒDUL I. L’escolarització dels petits. Desenvolupament i aprenentatge en l’etapa d’educació infantil. 1. Desenvolupament psicològic en l'etapa 0-6. Relacions entre desenvolupament i aprenentatge.
2. Trets generals de l'evolució dels infants durant l'etapa de l'educació infantil: àmbit motriu, àmbit cognitiu, àmbit afectiu.
3. Com aprenen els infants.L'experiència amb els objectes. L'experiència amb situacions. Els premis i càstigs. La imitació. L'aprenentatge mitjançant la creació de bastides.
MÒDUL II. Ensenyament i aprenentatge dels continguts. El currículum de l’etapa d’educació Infantil. 1.Característiques generals de l'etapa d'educació infantil. Especificitats i continuïtat entre els dos cicles d'educació infantil.
2. El currículum de l'etapa d'educació infantil. Les Capacitats i la seva relació amb els elements del currículum. Les àrees curriculars i els blocs de continguts principals. Orientacions didàctiques i per l’avaluació.
3.La globalització dels aprenentatges.La planificació i programació del treball per projectes.
MÒDUL III. Intervenció educativa en l’etapa d'educació infantil. Estratègies organitzatives i metodològiques. 1.Criteris generals que orienten la pràctica educativa a l'escola infantil.
2. Organització de l’espai i el temps. Els materials
3. Les situacions educatives principals.El joc. Les rutines. Activitats individuals, col·lectives i en petit grup. Situacions d'avaluació.
4. Relació familília i escola en l'educació Infantil.