Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
A1 |
Conèixer l’estat del món i la seva evolució històrica recent; comprendre'n els paràmetres bàsics (juridicopolítics, sociològics, econòmics, culturals, estètics i comunicatius). |
|
A2 |
Interpretar els processos i els fenòmens informatius i comunicatius textuals, orals i visuals en les societats contemporànies amb l’ajuda de les principals teories i escoles que els analitzen críticament des de les ciències socials. |
|
A3 |
Aplicar adequadament les tecnologies i els sistemes utilitzats per recopilar, processar, elaborar i transmetre continguts periodístics a través dels mitjans de comunicació i d’Internet. |
|
A4 |
Construir missatges orals i escrits destinats a productes periodístics que siguin eficaços, correctes i atractius, en les llengües pròpies, adoptant els recursos lingüístics i les estratègies retòriques més adequades per a cada tipus d’audiència, objectiu comunicatiu i canal periodístic. |
|
A5 |
Conèixer l’estructura, el funcionament i la gestió de l’empresa, parant una atenció especial a les empreses periodístiques. |
|
A6 |
Produir productes periodístics audiovisuals aplicant la gramàtica específica del so i de la imatge fixa i en moviment i dominant els aspectes bàsics de la producció, el guionatge, el muntatge i la postproducció de programes i productes audiovisuals periodístics. |
|
A7 |
Conèixer de forma teòrica i aplicada els fonaments de l’exercici del periodisme: redacció i estil, concepte d’actualitat, noticiabilitat, organització laboral i professional, deontologia. |
|
A8 |
Comprendre la realitat sociocomunicativa de Catalunya (estructura, polítiques, finançament i funcionament empresarial) en el context espanyol, europeu i mundial. |
|
A9 |
Conèixer els fonaments de la comunicació publicitària i de les relacions públiques canalitzada a través de qualsevol mitjà o tecnologia: teories, conceptes bàsics, organització, producció, gestió, finançament, aplicacions. |
|
A10 |
Saber dissenyar els aspectes formals i estètics en mitjans escrits, audiovisuals i digitals, i en qualsevol tipus de suport gràfic, així com conèixer l’ús de tècniques i eines per a la representació i la transmissió de fets i dades mitjançant sistemes infogràfics. |
|
A11 |
Conèixer i saber aplicar els diferents gèneres periodístics escrits i els gèneres i formats de programes audiovisuals per narrar, analitzar o valorar l’actualitat de forma eficaç, responsable i creativa. |
|
A12 |
Conèixer els fonaments de l’ordenament jurídic en matèria d’exercici de la comunicació social (periodística, d’entreteniment i persuasiva) des del punt de vista dels drets fonamentals però també de l’operativa quotidiana. |
|
A13 |
Conèixer i saber aplicar les principals tècniques i sistemes de gestió de les relacions entre els organismes públics o privats i el sistema mediàtic. |
|
A14 |
Dissenyar, planificar i desenvolupar projectes complexos de programes i programacions audiovisuals i de productes interactius de tractament de l’actualitat. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
B1 |
Learning to learn |
|
B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp del Periodisme. |
|
B3 |
Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate |
|
B4 |
Autonomy, responsibility and initiative |
|
B5 |
Teamwork, collaboration and sharing of responsibility |
|
B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concrets. |
|
B7 |
Adquirir sensibilització pels temes mediambientals. |
|
B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexos. |
|
B9 |
Saber planificar i organitzar. |
|
B10 |
Tendir cap a la qualitat. |
|
B11 |
Tenir capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
C1 |
Have an intermediate mastery of a foreign language, preferably English |
|
C2 |
Be advanced users of the information and communication technologies |
|
C3 |
Be able to manage information and knowledge |
|
C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
|
C5 |
Be committed to ethics and social responsibility as citizens and professionals |
|
C6 |
Be able to define and develop their academic and professional project |