Grado de Enfermería (2009) (Campus Terres de l'Ebre) |
Asignaturas |
ENFERMERÍA EN SITUACIONES CRÍTICAS |
Resultados de aprendizaje |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2013_14 |
Asignatura | ENFERMERÍA EN SITUACIONES CRÍTICAS | Código | 18214116 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 1º | |||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | ||||
6 | Obligatoria | Tercer |
Competencias | Resultados de aprendizaje | Contenidos |
Planificación | Metodologías | Atención personalizada |
Evaluación | Fuentes de información | Recomendaciones |
Tipo A | Código | Resultados de aprendizaje |
A1 |
Reconèixer situacions susceptibles de limitació d’esforç terapèutic Reflexionar des de casos pràctics sobre l’ètica del tenir cura en situacions de risc de mort o de mort imminent | |
A2 |
Prendre consciència de la necessitat d’humanització d’entorns tecnològics des de la perspectiva de la persona i la diversitat multicultural | |
A3 |
Explora l’estrès i l’afrontament en escenaris i situacions crítiques Conèixer maneres de recolzar la recuperació i la salut en els processos d’adaptació, canvi i adquisició de noves habilitats superada la situació crítica | |
A5 |
Reconèixer les situacions que comporten risc vital Aplicar valoracions, tècniques i/o procediments i maniobres de suport vital | |
A8 |
Conèixer la fisiopatologia dels problemes de salut associats a situacions crítiques al llarg del cicle vital Reconèixer factors de risc associats a complicacions derivades de la situació crítica al llarg del cicle vital Conèixer pautes nutricionals associades al problema de salut i recuperació i al llarg del cicle vital | |
A9 |
Conèixer formes de cures que prevenen complicacions i afavoreixen la curació | |
A15 |
Aplicar valoracions neurològiques, del dolor, control de símptomes i monitorització en el pacient crític al llarg del cicle vital | |
A21 |
Explorar l’observació, valoració i comunicació en l’atenció del pacient en situacions especials (per exemple la intubació); i als nadons en estat crític i als seus pares | |
Tipo B | Código | Resultados de aprendizaje |
B2 |
Tiene un método de análisis que le permite identificar causas poco evidentes y avaluar su impacto en los problemas. Presenta opciones de solución que son efectivas en la mayoría de los casos para resolver los problemas. | |
Tipo C | Código | Resultados de aprendizaje |