TipusA
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Adquirir, desenvolupar i posar en pràctica un concepte de salut integral biopsicosocial d'acord amb les directrius establertes per la OMS. |
|
AC2 |
Reconèixer i argumentar la naturalesa psicológica del transtorns mentals i de comportament, i ser capaç d'identificar els factors psicològics associats als problemes de salut/malaltia. |
|
AC3 |
Identificar, descriure i comporar els difernts models d'avaluació, diagnòstic, intervenció i tractament en el camp de la Psicologia de la salut, així com les tècniques i procediments que d'ells se'n deriven per a la promoció de la salut i la prevenció de la malaltia. |
|
AC4 |
Panificar, desenvolupar i, en el seu cas, supervisar el procés d'avaluació psicològica dels diferents tipus de trastorns psicològics, així com dels factors psicològics implicats en les processos de salut i malaltia, en els diferents contextos, per a establir com a resultat d'aquesta avaluació el diagnostic concret. |
|
AC5 |
Dissenyar, desenvolupar, supervisar i, en el seu cas, avaluar plans i programes d'intervenció i tractament psicològic en el funció del diagnòstic i de les variables del tipus individual i social que concórren en cada cas i d'acord amb l'objectiu d'intervenció ( prvenció, tractament, rehabilitació, consell, entre d'altres) |
|
AC6 |
Dissenyar, desenvolupar i supervisar programes de prevenció de la malaltia i la promoció de la salut psicològica en tots els seus nivells ( universal, selectiva i indicada, comunitària, familiar, educativa, individual). |
|
AC7 |
Identificar el marc d'actuació del psicòleg de la sult i saber derivar al professional especialista corresponent. |
|
AC8 |
Mostrar habilitats de comunicació interpersonal i de maneig de les emocions adequades per a la interacció terapeuta/pacient efectiva, en els processos d'identificació del problema, avaluació, comunicació del diagnòstic i intervenció i seguiment. |
|
AC9 |
Identificar i formular problemes d'investigació en el context del seu exercici professional, i abordar-los d'acord amb el mètodes, tècniques i procediments d'investigació propis de la Psicologia. |
|
AC10 |
Ajustar-se a les obligacions deontològiques de la Psicologia en l'àmbit sanitari i mostrar un compromís ètic i professional pel que fa a les responsabilitats cíviques i socials, especialment en el que fa referència a la igualtat de les persones, el respecte a la diversitat i els valors propis d'una cultura democràtica. |
|
AC11 |
Analitzar i identificar les necessitat de potencials clients i establir objectius adequats al procés d'intervenció. |
TipusB
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC2 |
Buscar, obtenir i processar informació d'una manera autònoma, amb capcitat per aplicar-la a trastorns, problemes i alteracions d'índole psicològica en situacions complexes o poc conegudes. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, a la avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació. |
|
BC4 |
Desenvolupar el seu treball des de la perspectiva de la qualitat i la millora contínua, amb la capacitat d'autocrítica necessària per a un desenvolupament professional i responsable. |
|
BC5 |
Saber comunicar i comunicar-se amb altres professionals, i dominar les habilitats necessàries per al treball en equip i en grups multidisciplinars. |
|
BC6 |
Demostrar una actitud sensible cap als temes medioambientals |
|
BC7 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
TipusC
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |