Estudios Superiores de Lengua, Literatura y Cultura Catalanas (2010) |
Asignaturas |
LITERATURA CATALANA ACTUAL |
Metodologías |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2014_15 |
Asignatura | LITERATURA CATALANA ACTUAL | Código | 12685107 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 2º | |||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | ||||
6 | Obligatoria | Primer | AN |
Competencias | Objetivos de aprendizaje | Contenidos |
Planificación | Metodologías | Atención personalizada |
Evaluación | Fuentes de información | Recomendaciones |
descripción | |
Actividades introductorias | Prendre contacte i recollir informació de l'alumnat. Presentació de l’assignatura. |
Resolución de problemas/ejercicios | Els alumnes llegeixen i preparen -amb bibliografia suggerida- comentaris crítics sobre tres llibres (contes, poemes i/o una novel·la) i sobre seleccions de textos proposades pel professor. No es tracta de treballs, sinó de reflexions personals i anotacions. Posteriorment, a classe, es treballen conjuntament aquestes anàlisis textuals. |
Trabajos | L'alumnat durà a terme un estudi monogràfic relacionat amb els temes treballats a classe guiat per la professora. L'objectiu serà obtenir un treball autònom de l'alumnat, dut a terme amb responsabilitat i iniciativa. L'alumnat hurà d'utilitzar materials diversos entre els quals podran constar fonts per a consultar les quals caldrà que domini un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. Per a realitzar el treball l'alumnat haurà d'utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació i, sobretot, caldrà que aprengui a gestionar la informació i el coneixement amb maduresa i habilitat. |
Sesión magistral | Explicacions teoricopràctiques de la professora sobre els continguts de l'assignatura obertes al diàleg amb els alumnes. Es tracta de sessions-seminari on, rere els plantejaments teòrics, es treballa sobre models i casos pràctics. Sempre s'enfocaran les explicacions per a sensibilitzar i activar l'alumnat envers el compromís ètic i aconseguir també la seva responsabilitat social com a ciutadà/na i com a professional. Les classes desenvoluparan en col·laboració amb l'alumnat i amb tècniques de seminari –sempre integrats a les explicacions dels continguts– la definició i el desenvolupament del projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat i que permet integrar els alumnes i les alumnes tant en la comunitat intel·lectual universitària com en la societat i en el món professional. |
Atención personalizada | Es treballarà amb cada alumne/a la confecció del treball monogràfic personal. Se'n farà un seguiment individualitzat. |