Educational guide Faculty of Arts |
english |
Teaching Languages: Spanish as a Foreign Language (2015) |
Subjects |
TEACHING SPANISH TO IMMIGRANTS |
Sources of information |
IDENTIFYING DATA | 2015_16 |
Subject | TEACHING SPANISH TO IMMIGRANTS | Code | 12855203 | |||||
Study programme |
|
Cycle | 2nd | |||||
Descriptors | Credits | Type | Year | Period | ||||
3 | Optional | 1Q |
Competences | Learning outcomes | Contents |
Planning | Methodologies | Personalized attention |
Assessment | Sources of information | Recommendations |
Basic |
GARCÍA MATEOS, C. , Experiencias y propuestas para la enseñanza de L2 a personas inmigradas, Edinumen, 2004 García Parejo, I., Vademécum para la formación de profesores. Enseñar Español como segunda lengua (L2)/lengua extranjera (LE), SGEL, 2004 VVAA, La enseñanza del español como segunda lengua / lengua extranjera a inmigrantes, Carabela (SGEL), 2003 Hernández, M. y Villalba, F., La enseñanza de español con fines laborales para inmigrantes, Glosas Didácticas Revista Electrónica Internacional, 2005 Hernández, M. y Villalba, F., La Enseñanza de Segundas Lenguas a Inmigrantes, Linred número V, 2007 Miquel, L., Reflexiones previas sobre la enseñanza de E/LE a inmigrantes y refugiados, Didáctica, 7 Servicio de Publicaciones UCM, 1995 Villalba, F., Hernández, Mª.T., Aguirre, C., Orientaciones para la enseñanza del español a inmigrantes y refugiados, Secretaría General Técnica. MECD, 2001 Villalba, F., Hernández, Mª.T., ), Las clases de lengua y cultura para inmigrantes y refugiados, Didáctica nº7, Servicio de Publicaciones UCM, 1995 Trujillo, F., Enseñar nuevas lenguas en la escuela L1, L2, LE…NL, Revista de Educación, nº 343, MEC, 2007 |
Complementary | |