Guia docent Escola Tècnica Superior d'Enginyeria |
català |
Grau d'Enginyeria Elèctrica (2010) |
Assignatures |
FONAMENTS DE COMPUTADORS |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2015_16 |
Assignatura | FONAMENTS DE COMPUTADORS | Codi | 17214002 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Formació bàsica | Primer | 1Q 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
FB3 |
Comprèn la correspondència existent entre els elements fonamentals dels llenguatges d'alt nivell i els elements del llenguatge màquina que donen suport. Comprèn el funcionament d'un sistema operatiu com a gestor de recursos dels sistemes informàtics. Utilitza els recursos que proporciona un sistema operatiu des de la interfície d'usuari. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B2 |
Coneix el paper de la informàtica en els àmbits industrials i socioeconòmics. Coneix els diferents components d'un sistema informàtic compost per maquinari i programari. Comprèn el funcionament, les interrelacions i l'estructura de nivells d'un computador. Analitza circuits lògics combinacionals. Analitza circuits lògics seqüencials. Sintetitza màquines d'estats finits bàsiques. Comprèn l'organització i el funcionament de subsistemes de l'arquitectura Von Neumann: processador, memòria, i entrada / sortida. Comprèn el funcionament dels elements digitals que constitueixen un processador (ALU, registres, càlcul de direcció, seqüenciador, etc.) i entendre com intervenen en l'execució de programes escrits en llenguatge màquina. Comprèn i avalua els factors essencials que afecten el temps d'execució d'un programa. | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu... |