Grau d'Infermeria (2009) |
Assignatures |
PRÀCTIQUES CLÍNIQUES COMUNITÀRIES II |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2016_17 |
Assignatura | PRÀCTIQUES CLÍNIQUES COMUNITÀRIES II | Codi | 18204118 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
8 | Obligatòria | Quart | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1 |
Reflexiona sobre principis i valors étics en el tenir cura de la persona i familia Actuar des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d’accessibilitat universal, d’igualtat d’oportunitats i no discriminació | |
A3 |
Realitza intervencions que promouen la salut pacient i família | |
A4 |
Assumeix la responsabilitat de les funcions que li corresponen, de les seves decisions i de les seves accions Reconèixer el dret del pacient/família a decidir sobre el procés terapèutic Compleix amb els principis de responsabilitat de puntualitat, aspecte net i correctament uniformat, avisa i justifica els imprevistos (retards, faltes...) | |
A8 |
Desenvolupa habilitats de valoració per reconèixer i interpretar en el pacient el procés de malaltia que està vivint. Reconeix factors de risc, complicacions de la malaltia i les seves implicacions per al pacient | |
A9 |
És capaç de respondre a les necessitats del pacient i família atenent al seu significat contextualitzant la cura en l'entorn | |
A10 |
És capaç de parlar i informar al pacient i familia de manera adequada a la seva comprenssió i situació | |
A11 |
Utilitzar el procés de judici clínic en el cuidatge del pacient i familia en situacions de cures. Manté una actitud crítica i reflexiva davant la seva pràctica: es qüestiona el mode en que fan les coses | |
A12 |
Desenvolupar habilitats d'implicació i protecció envers el pacient i família | |
A13 |
Realitza procediments i cuidatges bàsics de forma adequada garantint el màxim comfort i seguretat per a les persones | |
A14 |
Coneix i administra els fàrmacs d'ús habitual en els diferents àmbits de la pràctica Reconeix les necessitats nutricionals del pacient, les relaciona amb la situació clínica i avalua l’eficàcia de la teràpia nutricional | |
A15 |
Reconeix signes, símptomes, factors de risc i situacions que impliquin patiment, malaltia, incapacitat o mort i actua en el suport a la vida i la mort des de la sensibilitat i la compassió | |
A16 |
Utilitza les fonts documentals i dades epidemiològiques quan ho requereix la pràctica (educació, prevenció ....) | |
A19 |
Coneix i s'assegura que la seva pràctica estigui basada en l'evidència científica, en guies de pràctica clínica actualitzades, en el que per al pacient sigui benestar i en el saber pràctic adquirit per la seva experiència i contrastat amb la seva tutora | |
A20 |
Recolza el seu raonament i decisions en el coneixement científic | |
A21 |
És capaç de comunicar a la infermera o en sessió clínica, el que ha vist i observat en el pacient | |
A23 |
Transmet confiança i proximitat, escolta de manera activa i crea un ambient que propicia l’expressió de sentiments de forma terapèutica | |
A25 |
Participa i s'involucra en les activitats d'equip per a la socialització del coneixement i millora de la pràctica | |
A26 |
Identifica situacions de coordinació i lideratge | |
A28 |
Identifica i valora les activitats tutorials | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1 |
Adapta els objectius proposats pel professor/a a les seves necessitats d'aprenentatge | |
B3 |
Identifica necessitats de millora i proposa alternatives | |
B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |