Innovació en Enoturisme (Erasmus Mundus) (2016) |
Competències |
Tipus A | Codi | Competències Específiques |
A1 | Identificar els diferents tipus de vi existents i tenir coneixements dels processos de producció vitivinícola, des del tractament de la matèria primera fins a l’obtenció del producte final. | |
A2 | Identificar i dominar els requisits per al desenvolupament i la implementació de propostes d’emprenedoria enoturística. | |
A3 | Aprofundir en el funcionament dels sistemes turístics i adquirir coneixements sobre els principis de desenvolupament, gestió i governança de destinacions enoturístiques des d’una perspectiva sostenible, responsable i competitiva. | |
A4 | Aprofundir sobre les tipologies, tendències i dinàmiques dels mercats enoturístics per al disseny i el desenvolupament d’un pla de màrqueting que promogui el vi i les activitats enoturístiques. | |
A5 | Dissenyar i implantar estratègies innovadores per al desenvolupament de productes i destinacions d’enoturisme. | |
A6 | Dominar l’aplicació de les noves tecnologies en el camp de l’enoturisme. | |
A7 | Valorar el context històric, geogràfic, cultural i social de les regions productores de vi i integrar-lo en els programes d’innovació vitivinícola i en el disseny de productes per als consumidors enoturístics. | |
A8 | Percebre, apreciar i dominar la diversitat de característiques sensorials del vi i les tècniques de tast. | |
A9 | Participar en el conjunt d’activitats dutes a terme en empreses vitivinícoles i/o institucions vinculades al món de l’enoturisme, aplicant els coneixements adquirits en un context multidisciplinari. | |
A10 | Planificar, dissenyar i elaborar un projecte innovador d’enoturisme |
Tipus B | Codi | Competències Transversals |
B1 | Aprendre a aprendre. | |
B2 | Resoldre problemes complexos de forma efectiva. | |
B3 | Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. | |
B4 | Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. | |
B5 | Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. | |
B6 | Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. | |
B7 | Tenir sensibilització en temes mediambientals. | |
B8 | Gestionar projectes tècnics o professionals. |
Tipus C | Codi | Competències Nuclears |
C1 | Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. | |
C2 | Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. | |
C3 | Gestionar la informació i el coneixement. | |
C4 | Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. | |
C5 | Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. | |
C6 | Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Aclariments al model de competències |
El model de competències de la URV s’ha actualitzat (Consell de Govern, 2015). Aquest model integra les competències Nuclears i Transversals. Pots consultar-ho a les Comptències Transversals. |