Educational guide Faculty of Arts |
english |
Professional English-Spanish Translation (2015) |
Subjects |
SCIENTIFIC AND TECHNICAL TRANSLATION |
Learning outcomes |
IDENTIFYING DATA | 2017_18 |
Subject | SCIENTIFIC AND TECHNICAL TRANSLATION | Code | 12845201 | |||||
Study programme |
|
Cycle | 2nd | |||||
Descriptors | Credits | Type | Year | Period | ||||
6 | Optional | First | 1Q |
Competences | Learning outcomes | Contents |
Planning | Methodologies | Personalized attention |
Assessment | Sources of information | Recommendations |
Type A | Code | Learning outcomes |
A3 |
Segueix amb efectivitat les instruccions especificades en l'encàrrec de traducció | |
A4 |
Identifica la funció pràctica d'un text en anglès i espanyol Transfereix amb èxit el tipus textual, la forma lingüística i la funció textual de manera bidireccional en el parell anglès-espanyol en funció de l'encàrrec de traducció Identifica la funció pràctica d'un text especialitzat en anglès i espanyol | |
A7 |
Maximitza els recursos al seu abast per solucionar els problemes de traducció de manera autònoma Utilitza amb aprofitament diccionaris, recursos de documentació i bases de dades en la producció de traduccions especialitzades Gestiona la informació recopilada i els coneixements adquirits mitjançant les TIC | |
Type B | Code | Learning outcomes |
B2 |
Identify problems and take decisions to solve them. Provide alternative solutions to a problem and evaluate risks and advantages. Find appropriate solutions. | |
B3 |
Recognize the good and bad points of their approach to a particular task. Decide how to do a particular job so that it is of the highest quality possible. | |
Type C | Code | Learning outcomes |
C1 |
Use software for off-line communication: word processors, spreadsheets and digital presentations. Use software for on-line communication: interactive tools (web, moodle, blogs, etc.), e-mail, forums, chat rooms, video conferences, collaborative work tools, etc. | |
C2 |
Locate and access information effectively and efficiently. Critically evaluate information and its sources, and add it to their own knowledge base and system of values. Have a full understanding of the economic, legal, social and ethical implications of accessing and using information. Reflect on, review and evaluate the information management process. | |
C5 |
Develop resources and strategies that will ease their transition into working life. |