Guia docent Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química |
català |
Grau d'Enginyeria Química (2010) |
Assignatures |
FONAMENTS D'ENGINYERIA DE PROCESSOS |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2018_19 |
Assignatura | FONAMENTS D'ENGINYERIA DE PROCESSOS | Codi | 20204116 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
9 | Obligatòria | Primer | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1.1 |
Aplica correctament els balanços de matèria i energia, biotecnologia, transferència de matèria, operacions de separació, enginyeria de la reacció química, disseny de reactors, i valorització i transformació de matèries primeres i recursos energètics. | |
A1.3 |
Avalua l'impacte ambiental d'un procés i un producte. | |
A2.3 |
Desenvolupa projectes en l'àmbit de l'enginyeria industrial. | |
A5.1 |
Estableix les bases de l'enginyeria de processos i dóna un coneixement bàsic dels processos i càlculs emprats en aquesta matèria Fomenta la investigació, manipulació i tractament dels valors de les dades, propietats i valors de les propietats, així com l'ús de diversos sistemes d'unitats. Planteja, estudia i resol les aplicacions dels balanços de matèria i energia. Descriu les relacions entre les propietats de diferents fases en equilibri i les equacions que les relacionen. Descriu els processos en estat no estacionari i les equacions que els caracteritzen. Resol les equacions de forma analítica i/o numèrica. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,... Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,... Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...) Usa un llenguatge apropiat a la situació | |
B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs, tant pel canvi de les assginatures entre quadrimestres com davant de les incedències dins del propi equip, com durant les pràctiques externes. | |
B1.3 |
Desenvolupa estratègies per tal d'obtenir els resultats en el temps adequat i amb l'abast precís; es capaç de superar les dificultats sorgides del treball, tant individual com en grup. | |
B1.4 |
Desenvolupa estratègies i mètodes per tal de solucionar els conflictes interpersonals de manera constructiva, buscant el benefici mutu, basant-se en els objectius i no en les posicions | |
B3.1 |
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’equip | |
B3.2 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup | |
B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles. Accepta i compleix les normes del grup Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits | |
B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies de resoldre problemes i trobar solucions. | |
B4.2 |
Adopta autònomament les estratègies d’aprenentatge en cada situació Estableix els seus propis objectius d’aprenentatge | |
B4.3 |
Selecciona un procediment d’ entre els que li proposa el professor En cada cas, sap formular les preguntes adients per resoldre els dubtes o les qüestions obertes i té criteri en la cerca de la informació. | |
B4.4 |
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura Fa aportacions significatives o certes innovacions Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits | |
B5.1 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge | |
B5.2 |
Mostra un criteri correcte per a decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible Pren decisions amb criteri en situacions compromeses i sota pressió. | |
B5.3 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’un problema Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges Elabora una estratègia per a resoldre el problema Té la capacitat de dirigir el procés de presa de decisions de manera participativa Obté el recolzament necessari d’altres per assolir l’èxit de les seves decisions Metòdicament es pregunta sobre noves formes de fer les coses, busca nous procediments i experimenta amb procediments nous Analitza riscos i beneficis de la innovació | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C1.2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu... | |
C1.3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús | |
C1.4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa Produeix un text escrit gramaticalment correcte Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa | |
C2.1 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics | |
C2.2 |
Identifica necessitats de formació Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral |