2020_21
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
Recerca Avançada en Estudis Humanístics (2019)
 Assignatures
  TREBALL DE FI DE MÀSTER
   Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Conèixer els principals corrents teòrics dels estudis literaris.
Conèixer els principals corrents teòrics dels estudis lingüístics.
Conèixer els principals corrents teòrics dels estudis d'història de l'art.
Conèixer els principals corrents teòrics dels estudis historiogràfics.
Conèixer els fonaments teòrics de les humanitats digitals com a espai epistemològic específic, més enllà de l'ús purament instrumental de les noves tecnologies.
 A2 Analitzar i interpretar les fonts primàries –documentals, orals, materials i iconogràfiques– de les recerques en ciències humanes.
Identificar i valorar críticament els diversos tipus de bibliografia científica sobre un àmbit determinat de les ciències humanes.
Dominar les tècniques i els recursos adequats per comunicar els resultats de la recerca tant en l'entorn acadèmic com en els diversos nivells de la divulgació científica.
Dominar les noves tecnologies i aplicar-les de manera adequada a les diverses tipologies de recerca en el camp de les humanitats.
 A4 Avaluar críticament l'estat de la recerca en un àmbit determinat i identificar problemes per resoldre i perspectives d'avanç (ground-breaking research).
Aplicar la interdisciplinaritat com a instrument vàlid i transversal en l'estudi de les disciplines humanístiques, i adquirir les capacitats necessàries per col·laborar en equips de recerca interdisciplinaris.
Identificar metodologies innovadores de recerca per fer aportacions significatives, plantejar noves hipòtesis i obrir espais o vies de recerca amb potencial de renovar els estudis (thinking out-of-the-box).
Conèixer i utilitzar correctament els diversos mètodes i tècniques quantitatives i qualitatives en l'àmbit de les humanitats digitals.
Conèixer les principals eines informàtiques per al tractament de dades i la seva visualització, així com les principals eines per a la construcció digital de projectes culturals i el seu desenvolupament al web.
 A5 Identificar les diferents tipologies de treballs escrits científics i de divulgació científica en l'àmbit de les humanitats.
Dominar les diverses formes de comunicació oral dels treballs científics.
Desenvolupar habilitats argumentatives, comunicatives i relacionals.
Desenvolupar estratègies per a la difusió i transferència del coneixement.
 A6 Recopilar i utilitzar la bibliografia necessària per fer un estat de la qüestió sobre un tema i identificar els punts en què és possible un aprofundiment i una aportació original i significativa.
Adquirir la capacitat d'analitzar resultats de recerca, elaborar conclusions i assegurar la difusió del coneixement científic.
Adquirir autonomia com a futur investigador.
Aplicar els valors ètics en la recerca.
Introduir la perspectiva de gènere en la tasca investigadora.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos.
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius.
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip.
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip.
 CT2 Aprofundir en l’autoconeixement professional.
Desenvolupar l’actitud professional.
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat.
Dissenyar itineraris professionals específics.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge