Guia docent Facultat d'Enologia |
català |
Assignatures |
OCI I ENOTURISME |
DADES IDENTIFICATIVES | 2020_21 | |||||||||||||||||
Assignatura (*) | OCI I ENOTURISME | Codi | 19635102 | |||||||||||||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||||||||||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||||||||||||
6 | Obligatòria | Primer | 1Q |
|||||||||||||||
Impartició | Modalitat per grup d'activitat | Idioma d'impartició, horaris i dates d'examen | ||||||||||||||||
Prerequisits | ||||||||||||||||||
Departament | Geografia |
|||||||||||||||||
Coordinador/a |
|
Adreça electrònica | salvador.anton@urv.cat jaume.salvat@urv.cat antonio.russo@urv.cat |
|||||||||||||||
Professors/es |
|
|||||||||||||||||
Web | ||||||||||||||||||
Descripció general i informació rellevant |
En el cas d’emergència sanitària que requereixi confinar la població o que impliqui restriccions de mobilitat durant aquest curs, es procurarà adaptar l'activitat docent i l'avaluació. Si es produeix aquesta situació, s'informarà d'aquestes adaptacions a l’espai Moodle de cada assignatura. Aquesta assignatura introdueix i desenvolupa els conceptes i qüestions principals pel que fa a la relació entre recursos i productes de turisme del vi , desenvolupament socioeconòmic i territorial en àrees i regions vitivinícoles, i l'experiència del visitant. Consta de 5 mòduls temàtics, els quals inclouen classes frontals (aproximadament 30 hores), debat i activitats d'avaluació en classe, així com visites, conferències per experts i practicants i tallers mòbils durant visites de camp. Els docents són experts en turisme, i concretament: desenvolupament del turisme; sistemes de producció de turisme locals; impactes i aspectes regionals de desenvolupament de turisme; administració de la destinació i planificació; gestió de la qualitat i l'experiència de visitant; marcs polítics i de governança dels sistemes turístics. Els docents no són experts d'enologia, però tenen una llarga experiència d'investigació i docència en l'anàlisi del desenvolupament turístic com a 'qüestió territorial' i dels factors que afavoreixen o impedeixen el desenvolupament sostenible del turisme en la destinació, així com la rellevància de la innovació per a aquest resultat i els seus fonaments socials i polítics. Aquest tema està desenvolupat en relació estricta amb la regió de Tarragona (que inclou regions de destinació diferents, més o menys especialitzades en turisme de vi, i 7 denominacions d'origen) com a exemplars dels conceptes, qüestions i problemes explorats en classe; des d'aquest punt de vista, les visites de camp i les altres activitats fora de classe ofereixen un entorn únic per aprofundir i testar el coneixement adquirit en classe, al 'món real' |
|||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |