Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009) |
Assignatures |
COMPLEMENTS DE FORMACIÓ DISCIPLINÀRIA EN LLENGUA I LITERATURA ESPANYOLA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2021_22 |
Assignatura | COMPLEMENTS DE FORMACIÓ DISCIPLINÀRIA EN LLENGUA I LITERATURA ESPANYOLA | Codi | 11605141 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Primer | AN |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
COMPLEMENTS de FORMACIÓ DISCIPLINÀRIA en LLENGUA | |
1. Introducció | 1.1. Competència lingüística 1.2. Fonts bibliogràfiques i recursos digitals de referència per al docent |
2. Tipologies textuals | 2.1. Propietats del text 2.2. Tipus de textos |
3. Continguts a les proves de competències básiques i de accès a la universitat (PAU) | 3.1. Competència lingüística a la prova de les competències bàsiques 3.2. Glossari de termes gramaticals de la RAE i la Gramàtica essencial de la llengua catalana 3.3. Llistat prescriptiu de termes gramaticals (morfologia, sintaxi i semántica) i models d’exercicis (gramàtica reflexiva) 3.4. Secuenciació dels continguts gramaticals a l’ESO |
4. Interferències lingüístiques català-castellà | 4.1. Morfologia i sintaxi 4.2. Ortografia: accentuació, grafies i puntuació 4.2. Lèxic i semàntica |
COMPLEMENTS de FORMACIÓ DISCIPLINÀRIA en LITERATURA | |
1. Metodologies del comentari de textos literaris | |
2. La història literària | 2. El gènere del conte: del tradicional al contemporani |
3. Els Segles d'Or i la seva pervivència: |
3.1. Poesia: temes, tòpics, mites, contrafacta 3.2. El Quijote i les veus narratives |
4. Teatre i acció socio-política: de Lope de Vega a Moratín | |
5. Romanticisme: personatges, tipus i arquetips | |
6. Literatura i memòria: del segle XIX a la Guerra Civil |