Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Antropologia Mèdica i Salut Global (2020) |
Assignatures |
TREBALL DE FI DE MÀSTER |
Resultats d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2021_22 |
Assignatura | TREBALL DE FI DE MÀSTER | Codi | 12895301 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
12 | Treball fi de màster | Segon | AN |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1 |
Coneix i avalua críticament les fonts i la bibliografia científica sobre antropologia mèdica, història de la ciència, salut global i camps relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció. Incorpora els coneixements teòrics i metodològics essencials sobre l'antropologia mèdica, incloent-hi aspectes ètics i de gènere. Sap analitzar críticament les fonts i la bibliografia científica sobre salut pública, història de la ciència, salut global i camps relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció. Domina els aspectes avançats d'informació i documentació sanitària, d'epidemiologia i de demografia que li permeten treballar en l'àmbit de la salut pública i l'epidemiologia. | |
A2 |
Coneix i sap utilitzar els instruments tècnics i metodològics que es fan servir actualment en recerca bàsica i aplicada en antropologia mèdica, salut global i altres camps relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció. Coneix i sap utilitzar les tècniques de recerca qualitativa i quantitativa en antropologia mèdica de forma avançada. Sap treballar en un context de recerca multidisciplinària. | |
A3 |
Interpreta críticament dades etnogràfiques, fonts històriques, fonts documentals i estadístiques referents a antropologia mèdica i salut global i camps afins relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció. Sap aplicar instruments de codificació i anàlisi propis de la recerca etnogràfica, incloent-hi els programaris més destacats en aquest camp. Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític quan estudia els diferents aspectes dels processos de salut, malaltia i atenció, i també a l'hora de definir i dur a terme un projecte de recerca, bàsic o aplicat. | |
A4 |
Coneix i sap utilitzar críticament les fonts i la bibliografia científica sobre antropologia mèdica i salut global en la redacció d'un informe o d'un article científic en el camp de l'antropologia mèdica. Coneix, distingeix i sap utilitzar els diferents subgèneres d'escriptura etnogràfica i escriptura biomèdica i aplicar-los a la recerca en antropologia mèdica i en salut global. Sap redactar un informe etnogràfic o un article científic en el camp de l'antropologia mèdica i salut global. Sap comunicar i defensar els resultats d'una recerca de forma correcta i eficaç, tant en la seva formulació escrita com en el marc d'una eventual presentació pública. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
CT1 |
L’estudiant planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte. L’estudiant genera un document científic en estructura i continguts. L’estudiant presenta i defensa el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM). | |
CT2 |
Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores. | |
CT4 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. | |
CT5 |
Aprofundir en l’autoconeixement professional. Desenvolupar l’actitud professional. Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat. Dissenyar itineraris professionals específics. | |
CT6 |
Incorporar la perspectiva de gènere en la seva activitat com a estudiant. Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |