Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau en Educació Primària (2009) |
Assignatures |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES MATEMÀTIQUES II |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2022_23 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES MATEMÀTIQUES II | Codi | 11234106 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Tercer | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1 |
Coneix i valora críticament el currículum. | |
A2 |
Coneix els principis i bases per a la didàctica de les matemàtiques a l'etapa. Valora el treball en matemàtiques en relació a la construcció del pensament racional en l'alumne de primària. Realitza propostes de seqüències didàctiques i sap justificar-les. Analitza i valora les propostes didàctiques elaborades per els altres. | |
A4 |
Coneix i sap gestionar els recursos adequats a cada nivell i a difernts capacitats dels alumnes. Coneix, valora i sap dissenyar situacions d'aprenentatge que relacionen les matemàtiques amb altres àrees del currículum i amb aplicacions a situacions de la vida quotidiana. Manisfesta posseir les estratègies per promoure la competència matemàtica en els alumnes:planificació, recursos i conclusió. | |
A8 |
Posseeix competències matemàtiques bàsiques ( numèriques, càlcul, resolució de problemes, geomètriques, tractament d'informació i representacions gràfiques) | |
A10 |
Coneix, valora i sap dissenyar situacions d'aprenentatge que relacionen les matemàtiques amb altres àrees del currículum i amb aplicacions a situacions de la vida quotidiana. Sap analitzar i reflexionar sobre les pràctiques de l'aula per innovar i millorar la tasca docent. Manifesta haver adquirit els hàbits i les destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu, així com la capacitat per promoure'l entre els estudiants | |
A11 |
Coneix i sap utilitzar les TIC com a recursos didàctics. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball Busca nous procediments i mètodes per fer les coses Identifica els resultats de la innovació Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar Té en compte a qui i com afecta la innovació Troba nous mètodes per fer les coses | |
B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst | |
B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva Accepta i compleix les normes del grup | |
B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant En les seves presentacions utilitza medis de suport Sap respondre a les preguntes que se li formulen Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...) | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu... | |
C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors | |
C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa |