Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Ensenyam. i Adquis. de l'Anglès com a Llengua estrang./segona Llengua |
Assignatures |
LLENGUA ANGLESA III |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2022_23 |
Assignatura | LLENGUA ANGLESA III | Codi | 12274111 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r i 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Tercer | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica |
Biber, Douglas.; Conrad, Susan.; Leech, Geoffrey N., Longman student grammar of spoken and written English, , 2002 Biber, Douglas.; Conrad, Susan.; Leech, Geoffrey N., Longman student grammar of spoken and written English workbook, , 2002 Börjars, K.; Burridge, K., Introducing English grammar, 3rd, 2019 Greenbaum, S.; Quirk, R.; Chalker, S., A student's grammar of the English language, , 1990 Chalker, S., A student's English grammar workbook, , 1992 Carstairs-McCarthy, A., An Introduction to English Morphology: Words and Their Structure, , 2018 Plag, I., Word-formation in English, , 2003 Baur, L., English word-formation, , 1983 |
Students will also be expected to read and critically summarise a series of blog posts and popular press articles on topics addressed in class. Students will be expected to use several English dictionaries and lexicographic resources. |
|
Complementària | |