Arqueología del Cuaternario y Evolución Humana (2010) |
Asignaturas |
EPISTEMOLOGÍA Y TEORÍA DEL CONOCIMIENTO EN ARQUEOLOGÍA |
Contenidos |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2022_23 |
Asignatura | EPISTEMOLOGÍA Y TEORÍA DEL CONOCIMIENTO EN ARQUEOLOGÍA | Código | 12645108 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 2º | |||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | ||||
4 | Obligatoria | Segundo | AN |
Competencias | Objetivos de aprendizaje | Contenidos |
Planificación | Metodologías | Atención personalizada |
Evaluación | Fuentes de información | Recomendaciones |
tema | Subtema |
I. Bases del coneixement |
Definició d’epistemologia La ciència com a epifenomen de l’evolució. Ment i ciència El mètode científic. Les bases del coneixement científic |
II. Recerca i demostració |
Lògica de la recerca i de la demostració. Llenguatge Els límits de la ciència |
III. Mètodes en la història |
El creixement històric del coneixement versus revolucions científiques Conceptes de mètode |
IV. Ciència i arqueologia |
Ciència històrica Ciència arqueològica. Teoria, mètode i nivells analítics. El registre: representativitat, objectivitat i demostració La teoria de l’evolució com paradigma |
V. Ciència, societat i ètica |
Ciència i societat: socialització Ciència i ètica. Piltdown i la fíbula prenestina: el per què dels fraus. Ciència i gènere: Watson i Crick versus Franklin |