Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Recerca Avançada en Estudis Humanístics (2019) - Virtual |
Assignatures |
USOS I FUNCIONS DE LA IMATGE |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2022_23 |
Assignatura | USOS I FUNCIONS DE LA IMATGE | Codi | 12875206 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Optativa | Primer | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | S'introduirà a l'alumne en la historiografia que, des de Warburg fins a l'actualitat, ha abordat el tema dels usos i funcions de la imatge |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada | A través de visualitzacions de ppt, s'explicarà el temari per a posar de manifest que les imatges han tingut sempre funcions i usos que, no poques vegades, s'han vist alterats, reinterpretats o complementats al llarg de la història. No ens oblidarem de tractar la relació de la imatge amb els textos. |
Debats | Després d'haver realitzat diverses lectures, es marcaran uns arguments i unes línies de debat que l'alumne haurà de saber aprofitar per a posar de manifest la comprensió i assimilació dels continguts apresos. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes | S'oferirà una tasca professionalitzadora (relacionada amb institucions públiques) perquè l'alumne sigui conscient de les seves capacitats i de la funció de la labor de l'historiador de l'art en la societat actual. Sempre tenint en compte l'argument de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions | L'alumne haurà de realitzar una presentació oral exposant les seves conclusions respecte a un objecte d'estudi determinat i seguint la metodologia de treball que haurà après al llarg de les sessions. |
Atenció personalitzada | Espai de temps destinat a aclarir dubtes sobre l'assignatura. Aquesta metodologia es durà a terme, de forma individual, en el despatx. |