2023_24
Guia docent 
Facultat de Turisme i Geografia
A A 
català 
Grau en Gestió de Turisme i Hoteleria (2018)
 Assignatures
  ESTADA A L'EMPRESA TURÍSTICA
   Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries A l’inici del segon quadrimestre, els estudiants seleccionats i ja matriculats d’aquesta assignatura pròpia de la menció tindran una primera reunió personal i individual amb el coordinador de la menció i el seu tutor acadèmic. En aquesta reunió es fixaran els principals trets d’aquesta segona estada i el projecte formatiu a desenvolupar: departaments i activitats implicades; assignació del tutors professional; el desenvolupament posterior d’aquesta estada i l’avaluació de l’assignatura. També es faran els primers contactes amb l’empresa pe signar el corresponent conveni i preparar la documentació necessària per a la contractació laboral per part de l’empresa. S’emetrà i es signarà el conveni específic i l’estudiant signarà el contracte laboral.

En cas de que fos necessari un canvi en l’empresa, en la planificació de l’assignatura estan contemplats els procediments i el temps de dedicació necessaris per a tornar a posar en marxa un nou procés de selecció i assignació d’una nova empesa i un nou projecte formatiu per l’estudiant.
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes La coordinació i seguiment de l'alumnat es realitzarà a través del tutor acadèmic de la universitat i del tutor extern de l'empresa o institució.

En una primera reunió, de planificació, ambdós tutors es responsabilitzaran de fixar el pla de treball de cada estudiant partint de les tasques fixades al projecte formatiu dual acordat per a l’estudiant. Posteriorment hi haurà un mínim de dues reunions/tutories més a les que s’incorporà l’estudiant.

La segona reunió, de seguiment, tindrà com objectiu verificar el correcte seguiment per part de l’estudiant i detectar possibles problemes que puguin sorgir per donar-les solució.

La tercera, de valoració, tindrà com a objectiu obtenir les valoracions i conclusions d’aprenentatge. Per a això, l’estudiant presentarà una memòria final a mode de conclusió i es recollirà l’avaluació del/de la tutor/a professional, així com el nivell de satisfacció per part de l’estudiant i del/la tutor/a professional.

Per a facilitar a l’estudiant la reflexió acadèmica al voltant de les activitats portades a terme, està prevista la redacció d'informes de seguiment que hauran d’estar penjats a l'espai Moodle de l'assignatura en el moment de fer la segona i tercera reunió/tutoria. En aquests informes l’estudiant detalla les activitats dutes a terme, els objectius assolits i fa una petita valoració personal de les competències treballades i adquirides.

Adicionalment, el tutor acadèmic (i el coordinador de la menció, si cal) atendrà consultes individualitzades d'aquells alumnes que requereixin orientació per triar l'empresa o institució on volen realitzar l'estada o tenen dubtes del tipus d'activitat o departament on volen fer-les (o simplement s'interessen pel desenvolupament de les mateixes). Per la seva part, el tutor acadèmic, atendrà les consultes individualitzades d’aquells estudiants que requereixin orientació, més enllà de les tutories/reunions previstes, per al bon desenvolupament de l’estada i els posarà en contacte amb els professors de les assignatures relacionades amb les activitats desenvolupades a l’empresa.
Estada de pràctiques Aquesta estada suposa la segona immersió en l’empresa i permet aprofundir en el desenvolupament de la pràctica professional associada a l’activitat turística. Tenint en compte això, les tasques que assumirà l’estudiant seran d'una índole més especialitzada i autònoma i probablement amb majores responsabilitats, però amb la corresponent supervisió i acompanyament del tutor professional.

L’estada es durà a terme durant el segon semestre acadèmic i pot estendre’s al llarg dels mesos de febrer-agost. La jornada setmanal serà determinada per l’empresa en funció de l’establert a l’Estatut dels Treballadors per aquest tipus de contracte (de formació en alternança), sent com a màxim del al 85% de la jornada màxima prevista en el conveni col·lectiu d’aplicació a l’empresa o, al seu defecte, de la jornada màxima legal.

De la mateixa manera, l’empresa establirà la remuneració que oferirà a l’estudiant en funció de l’establert a l’Estatut dels Treballadors per aquest tipus de contracte (de formació en alternança) que, com a mínim, serà del 75% de la fixada al conveni col·lectiu per al grup professional corresponent, en proporció al temps de treball efectiu. En qualsevol cas, la retribució no podrà ser inferior al salari mínim interprofessional en proporció al temps de treball efectiu.

El total d’hores d’estada efectiva a l’empresa haurà de ser de 480 hores.
Memòria Per superar l’assignatura, a més de portar a terme la corresponent estada a l’empresa amb una valoració positiva per part del tutor professional assignat a l’empresa i de complir amb el calendari de reunions/ tutories marcades pel seu tutor acadèmic, els alumnes hauran de realitzar un treball (memòria final escrita) i fer una presentació oral de la mateixa en la tercera reunió/tutoria prevista als mecanismes de coordinació i seguiment.

Durant les tutories amb el tutor acadèmic els alumnes seran informats del contingut i criteris per a la realització d’aquesta memòria.