Guia docent Facultat de Medicina i Ciències de la Salut |
català |
Envelliment i Salut (2010) |
Assignatures |
MODELS D'ATENCIÓ I ASSISTÈNCIA PRÀCTICA EN LA GENT GRAN |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 |
Assignatura | MODELS D'ATENCIÓ I ASSISTÈNCIA PRÀCTICA EN LA GENT GRAN | Codi | 14625113 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
5 | Obligatòria | Primer | 2Q |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Demostrar la capacitat de treball en equips interdisciplinaris. | AC2 AC3 AC4 AC10 AC11 |
BC1 BC3 BC4 BC7 |
|
Planificar l'assistència i avaluar els resultats. | AC3 AC10 |
BC3 |
|
Demostrar la capacitat en aplicar els coneixements multidisciplinaris en objectius centrats en el pacient ancià. Cures d'infermeria, Fisioteràpia, Logopèdia, Teràpia ocupacional, Treball social i suport psicològic tant al pacient com al cuidador i la família. | AC4 AC5 AC10 |
BC4 |
|
Identificar i comprendre els factors que influeixen en els processos sobre els quals actua el fisioterapeuta, el que li permet utilitzar els mètodes de tractament habituals amb una millor comprensió i, fins i tot, modificar-los de forma racional d'acord a l'afecció individualitzada. | AC1 |
BC2 |
|
Descriure i saber aplicar les tècniques en fisioteràpia i l'Exercici Terapèutic Cognoscitiu | AC9 |
BC2 |
|
Conèixer el procés d'envelliment | AC1 AC4 AC5 |
||
Conèixer els sistemes de classificació de la gent gran | AC2 |
||
Conèixer els elements discriminants per a cada procés | AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 |
||
Conèixer la Patologia de l'envelliment | AC4 AC5 |
||
Conèixer i preveure totes les situacions de risc per al pacient en el context de la Fisioteràpia | AC1 |
||
Saber dissenyar el pla de tractament en la patologia de l'envelliment. | AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC6 AC10 |
BC4 |
|
Conèixer els diferents recursos assistencials i les seves característiques singulars. | AC6 AC7 AC9 |
BC2 BC3 |
|
Demostrar el coneixement de les indicacions de cada recurs | AC2 AC3 AC6 AC7 AC9 |
||
Garantir la màxima autonomia de l'ancià a partir del treball interdisciplinari. | AC8 AC9 AC10 |
BC2 BC3 BC4 |
|
Conèixer el marc legal de la llei de dependència. | AC7 AC9 |
||
Conèixer les diferents tipologies del pacient geriàtric per poder aplicar el programa terapèutic més adequat | AC4 AC5 AC6 |
BC7 |