Descripció general i informació rellevant |
Els objectius que es proposa l’assignatura són els següents:
1. Disposar d’elements i criteris que permetin de valorar les aportacions de la psicologia de l’educació a la teoria i a la pràctica educativa en l’educació infantil.
2. Facilitar la integració dels continguts desenvolupats al llarg dels cursos de formació en l'Ensenyament de Mestres i l’anàlisi de les pràctiques educatives observades i experimentades en el Practicum II.
3. Familiaritzar-se amb les concepcions més recents sobre el desenvolupament psicològic propi de l’etapa zero-sis, sobre tot emfasitzant la dependència del desenvolupament respecte de les influències educatives.
4. Identificar les característiques més rellevants de les pràctiques educatives escolars i valorar el seu paper com a contextos de desenvolupament.
5. Identificar les característiques específiques de l’etapa d’educació infantil i analitzar unes determinades realitats escolars i les seves pràctiques a l’aula.
6. Conèixer i argumentar les implicacions de la concepció constructivista de l’ensenyament i de l’aprenentatge en relació a la caracterització, naturalesa i funcions del currículum escolar així com en els criteris generals de l’actuació educativa a l’escola infantil.
7. Analitzar i assegurar un domini expert del currículum: comprendre els objectius generals de l’etapa, analitzar el sentit educatiu que prenen les àrees curriculars i aprofundir en el lligam entre l’aprenentatge dels continguts escolars i el desenvolupament de capacitats.
8. Perfeccionar i adquirir procediments i pautes d’actuació per a intervenir adequadament sobre el procés d’aprenentatge i desenvolupament del nen petit.
9. Perfeccionar i adquirir tècniques personals de treball individual i col•lectiu : lectura activa, recerca d’informació, treball col•laboratiu, aplicació del coneixement teòric, etc. que facilitin i promoguin l’intercanvi i la reflexió professional.
10. Definir i gestionar, de manera adequada, els espais tecnològics per garantir uns bons nivells de qualitat de l’aprenentatge i de la docència.
11. Perfeccionar les pròpies actituds i valors a partir dels coneixements sobre la psicologia infantil per desenvolupar la futura tasca de mestres.
|