Mestre Especialitat en Educació Musical (1997) |
Assignatures |
FORMACIÓ INSTRUMENTAL II |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | FORMACIÓ INSTRUMENTAL II | Codi | 11121022 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 1.5 | 3 | Troncal | Segon | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Adquirir un coneixement teòric i pràctic de la flauta de bec i la seva utilització a l'escola. | Digitació i emisió del so. Procés d'aprenentatge. Nivells de dificultat d'execució. |
Harmonització i instrumentació de cançons amb l'instrumental Orff. | Aplicació dels principis harmònics en la conducció del baix i de notes de pas que resaltin el sentit expressiu de la melodia. Aplicació d'esquemes rítmics que donin forma adequada la pulsació pròpia de la cançó. |
Estudi d'una obra apropiada per al nivell de l'alumne, amb l'instrument musical que li és propi. | Nivell adquirit en la capacitat expresiva: Interpretació pública d'una obra a través de la qual es valorarà la capacitat comunicativa amb prioritat a qualsevol exibició de virtuosisme. |
Els Instruments Musicals. | Conéixer les característiques dels instruments musicals més rellevants: els seus orígens i la seva evolució històrica. Coneixer els instruments de l'orquestra simfònica actuals, de bandes i agrupacions populars pròpies del nostre folklore. |
Edició Musical | Aprofundiment teòric i pràctic dels editors musicals elementals: Habilitat en la utilització de tots signes musicals |
Improvització, i organització d'una sessió de música a l'escola | Capacitació per a la solució de situacions no previstes en la utilització d'instrumental sonor. Saber adequar els elements musicals i instrumentals adients en l'acompanyament d'una cançó. |