Mestre Especialitat en Educació Musical (1997) |
Assignatures |
DIDÀCTICA DE LA LLENGUA I |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | DIDÀCTICA DE LA LLENGUA I | Codi | 11121102 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4 | 2 | Obligatòria | Segon | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
-L'àrea d'intercomunicació i llenguatges als dissenys curriculars d'Educació Infantil i d'Educació Primària | -L'emissor i el receptor: Comprensió i expressió oral al currículum. -L'emissor i el receptor: Comprensió i expressió escrita al currículum |
-L'expressió escrita i el seu aprenentage. | -Model de l'expressió escrita. El procés de l'escriptura. Habilitats. Propietats del text escrit. - Models d'ensenyament de l'expressió escrita. Didàctica del procés i de la tipologia del text escrit. |
- L'ortografia i el seu aprenentage | - Classificació de les errades ortogràfiques: ortografia natural i ortografia arbitrària. - Situacions d'ensenyament -aprenentage: ajuts, sistematització, automatització. |
- La comprensió lectora i el seu aprenentage | -El procés lector: models, estratègies i habilitats necessàries per a la lectura. -La lectura dirigida a l'aula. Altres activitas lectores. |
- L'expressió i la comprensió orals a l'aula. Els intercanvis verbals. | -Tècniques d'expressió oral a l'aula. -Didàctica de la tipologia textual oral |
-La utilització creativa i lúdica de la llengua | _L'aprofitament del folklore: dramatitzacions, cançons, contes, |
-L'ensenyament de la gramàtica | -La inducció en la reflexió sobre la llengua. |