Psicologia (2002) |
Assignatures |
FORMACIÓ DE PERSONAL |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | FORMACIÓ DE PERSONAL | Codi | 11162273 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | ||||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Optativa | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. Orientació metodològica de la formació. | 1.1. Formació vs desenvolupament. |
2. Obstacles a la formació. | 2.1. Gestió del procès de la formació |
3. Tècniques individualitzades | a. Mètodes individualitzats i estandaritzats orientats a l’ensenyament i a l’aprenentatge b. Entrenament (Coaching) c. Acompanyament (Mentoring) |
4. Tècniques semiestandaritzades | a. Ensenyament a distància i noves tecnologies (E-learning, B-learning) b. Cursos a mida : Formació In Company |
5. Tècniques situacionals | 5.1. Outdoor training, Indoor training, simuladores. |
6. La Formació i l’estructura organitzativa | 6.1. Com fer un Pla de formació a l'empresa i en què consisteix • Anàlisi de necessitats formatives; • Disseny i impartició de programes i accions Normatives; • Avaluació d’accions Normatives, • Medició de resultats i de l’impacte en el grup i en l’Organització, • Avaluació i medició de l’eficàcia dels mètodes de formació mitjançant l’anàlisi estadístic de Producció, • Reducció d’accidents, Absentisme, Impacte en la Facturació; • Organització dels programes de Formació; • Direcció i implementació de programes de millora qualitativa dels Recursos Humans. a. Plantejament, direcció, gestió i execució de plans per la millora qualitativa dels recursos humans a través de la sistematització d’accions b. Normatives i programes de qualificació en l’organització |
7. Módul de presentacions eficaces | 7.1. Comunicació verbal i no verbal 7.2. Recomanacions bàsiques |