Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Psicopedagogia (2003) |
Assignatures |
DIFICULTATS D'APRENENTATGE I INTERVENCIÓ PSICOPEDAGÒGICA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2014_15 |
Assignatura | DIFICULTATS D'APRENENTATGE I INTERVENCIÓ PSICOPEDAGÒGICA | Codi | 11172009 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Troncal | Segon | 2Q |
Continguts | Atenció personalitzada | Avaluació |
Fonts d'informació |
Tema | Subtema |
1. Dificultats d'aprenentatge i enfocaments d'intervenció. | 1.1. Evolució històrica en la definició de dificultats d'aprenentatge. 1.2. Identificació i diagnòstic de les dificultats d'aprenentatge. 1.3. Classificació de les dificultats d'aprenentatge. 1.4. Models d'intervenció. |
2. L'adquisició del llenguatge escrit. | 2.1. Tipus de sistemes d'escriptura. LLegir i esciure en un sistema alfabètic. 2.2. Mètodes d'ensenyament de la lectura i l'escriptura. 2.3. Els múltiples sentits i dimensions de la lectura i l'escriptura. |
3. L'aprenentatge de la lectura i les seves dificultats. | 3.1. Models explicatius dels processos cognitius implicats en la lectura. Habilitats de descodificació i el reconeixement de paraules. Fluïdesa lectora. Vocabulari.Processament sintàctic. Processament semàntic. Comprensió lectora. 3.2. Dificultats de reconeixement de paraules. Dislèxies: caracterització, criteris diagnòstics, etiologia, subtipus, prevalença i comorbiditats. 3.3. Dificultats en la comprensió lectora. 3.4. Instruments i proves per a la identificació i avaluació de les dificultats de lectura. 3.5. Propostes d'intervenció en les dificultats de lectura. |
4. L'aprenentatge de l'escriptura i les seves dificultats. | 4.1. Habilitats de codificació i escriptura de paraules. El procés de producció d'un text. 4.2. Escriptura manual: grafisme i habilitats psicomotores. 4.3.Dificultats de l'escriptura. Disgrafies: caracterització, criteris diagnòstics, etiologia, subtipus, prevalença i comorbiditats. 4.4. Dificultats en la producció de textos. 4.5. Dificultats en l'aprenenatge grafomotor de l'escriptura manual. 4.6. Instruments i proves per a la identificació i avaluació de les dificultats d'escriptura. 4.7. Propostes d'intervenció en les dificultats d'escriptura. |
5. Aprenentatge de les matemàtiques i les seves dificultats. | 5.1. Discalcúlia. caracterització, criteris diagnòstics, etiologia, prevalença i comorbiditats. 5.2. Instruments i proves per a la identificació i avaluació de les dificultats amb el processament numèric i el càlcul. 5.3 Propostes d'intervenció en la discalcúlia. |