Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Psicopedagogia (2003) |
Assignatures |
PROGRAMES I ACCIONS EN EDUCACIÓ ESPECIAL |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2014_15 |
Assignatura | PROGRAMES I ACCIONS EN EDUCACIÓ ESPECIAL | Codi | 11172104 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Obligatòria | Segon | 1Q |
Continguts | Atenció personalitzada | Avaluació |
Fonts d'informació |
Tema | Subtema |
BLOC I- MARC CONCEPTUAL |
1- Concepte actual de discapacitat 2- Barreres que impedeixen la qualitat de vida de les persones amb discapacitats. |
BLOC II- PROBLEMES FISICS I LA SEVA INFLUENCIA EN ELS APRENENTATGES | 3- L’alumnat amb cadires de rodes. Problemàtica . Principis educatius. 4- L’alumnat amb amputacions. Problemàtica. Principis educatius. 5- L’alumnat amb paràlisi cerebral: concepte, tipus, classificació i diagnòstic. 6- Símptomes i trastorns més corrents de la P.C. Pronòstic i evolució. Principis de rehabilitació. 6- Condicions per a la integració escolar de l’alumne amb P.C. 7- La comunicació dels alumnes amb P.C. La comunicació verbal y no verbal. 8- Sistemes alternatius y augmentatiu de comunicació (S.A.A.C.). Sistemes amb ajuda y sistemes sense ajuda. Factors per a la selecció del sistema de signes. 9- El sistema Bliss i el sistema SPC. Símbols. Criteris de selecció. Codificació del símbols. 10- Ajudes tècniques a la comunicació. Suport per als símbols. Els taulers de comunicació. Distribució del vocabulari en el tauler. Indicacions dels missatges en taulers. 11- Materials didàctics i recursos tecnològics en l’educació de l’alumne amb paràlisi cerebral. L’ús de l’ordinador. Adaptació de l’ordinador. 12- Programa motor i psicomotor. |
BLOC III- PROBLEMES SENSORIALS I LA SEVA INFLUENCIA EN ELS APRENENTATGES | 13-L’alumnat amb dèficit visual. Concepte. Classificació. Necessitats. 14-La integració escolar i social de l’alumne amb discapacitats visuals. 15-Mitjans i recursos diferencials en l’ensenyament de subjectes amb discapacitat visual. 16-Els programes de percepció visual. 17-El sistema Braille. Característiques del sistema. Primers objectius. Activitats d’iniciació. 18-La lectura i l’escriptura en alumnes ambliops i alumnes cecs. 19-Orientació, mobilitat i habilitats de vida diària. 20- L’alumne amb dèficit auditiu: concepte, tipus, classificació i diagnòstic de la sordesa. 21-La integració escolar i social de l’alumne amb discapacitat auditives 22-Mètodes i sistemes d’intervenció en el llenguatge: mètodes orals, gestuals i mixtes. La labiolectura. 23- La Paraula complementada. El llenguatge de signes. 24- Mitjans i recursos diferencials en l’ensenyament de subjectes amb dèficit auditiu. 25- Els programes de discriminació auditiva |