Formació del Professorat d'ESO, FP i Ensenyaments d'Idiomes |
Assignatures |
APRENENTATGE I ENSENYAMENT DE LES LLENGUES I LITERATURA CATALANA I ESPANYOLA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | APRENENTATGE I ENSENYAMENT DE LES LLENGUES I LITERATURA CATALANA I ESPANYOLA | Codi | 11605142 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2on | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
10 | Obligatòria | Primer | Únic anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. Models i tradicions d'ensenyament-aprenentatge de la Llengua i la Literatura. | |
2. Orientacions didàctiques per l'ensenyament-aprenentatge de la Llengua i la Literatura. | 2.1. Idees prèvies de l'alumnat. 2.2. Activitats i recursos didàctics. 2.3. Organització de l'aula i el paper del professor |
3. Del currículum prescrit al projecte curricular del centre i de l'aula. | 3.1. Programació del procés ensenyament-aprenentatge de la Llengua i la Literatura. 3.2. Les unitats didàctiques. 3.2.1. Criteris generals. 3.2.2. Objectius didàctics. 3.2.3. Continguts. 3.2.4. Orientacions metodològiques de caràcter didàctic. 3.2.5. Mitjans i recursos. 3.2.6. Activitats. 3.2.7. Les aportacions dels estudiants com a eina d'aprenentatge. 3.2.8. El valor de la comunicació audiovisual i dels recursos multimèdia per l'ensenyament i l'aprenentatge. |
4. Què ensenyar de Llengua i Literatura? | 4.1. Ensenyament de la Lectura. 4.2. Ensenyament de la composició escrita. 4.3. Ensenyament de la gramàtica. 4.4. Ensenyament de l'expressió oral formal. |