2009_10
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Formació del Professorat d'ESO, FP i Ensenyaments d'Idiomes
 Assignatures
  APRENENTATGE I ENSENYAMENT DE LES LLENGUES I LITERATURA CATALANA I ESPANYOLA
   Continguts
Tema Subtema
1. Models i tradicions d'ensenyament-aprenentatge de la Llengua i la Literatura.
2. Orientacions didàctiques per l'ensenyament-aprenentatge de la Llengua i la Literatura. 2.1. Idees prèvies de l'alumnat.
2.2. Activitats i recursos didàctics.
2.3. Organització de l'aula i el paper del professor
3. Del currículum prescrit al projecte curricular del centre i de l'aula. 3.1. Programació del procés ensenyament-aprenentatge de la Llengua i la Literatura.
3.2. Les unitats didàctiques.
3.2.1. Criteris generals.
3.2.2. Objectius didàctics.
3.2.3. Continguts.
3.2.4. Orientacions metodològiques de caràcter didàctic.
3.2.5. Mitjans i recursos.
3.2.6. Activitats.
3.2.7. Les aportacions dels estudiants com a eina d'aprenentatge.
3.2.8. El valor de la comunicació audiovisual i dels recursos multimèdia per l'ensenyament i l'aprenentatge.
4. Què ensenyar de Llengua i Literatura? 4.1. Ensenyament de la Lectura.
4.2. Ensenyament de la composició escrita.
4.3. Ensenyament de la gramàtica.
4.4. Ensenyament de l'expressió oral formal.