Filologia Catalana (2001) |
Assignatures |
INTRODUCCIÓ ALS LLENGUATGES ESCÈNICS |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2006_07 |
Assignatura | INTRODUCCIÓ ALS LLENGUATGES ESCÈNICS | Codi | 12122224 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2on | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Optativa | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
0. INTRODUCCIÓ: CONCEPTE I IDEA DEL TEATRE. I. LA REPRESENTACIÓ. II. LA RECEPCIÓ. |
Les regles del joc: realitat i ficció / il.lusió i convencions teatrals. L'anàlisi escènica. I.1. Autor i text dramàtic. I.1.1. La codificació aristotèlica: La tragèdia. Finalitat: catarsi. Parts qualitatives (de la faula a l'espectacle). L'acció: peripècia, reconeixença, necessitat i versemblança. I.1.2. Text teatral: Parlaments (diàleg i monòleg) i didascàlies. Quaderns de direcció. I.2. Fisicitat de l'espectacle. I.2.1. L'espai (dramàtic, escènic, teatral, espai trobat/espai buscat/espai preparat) i la seva articulació (de l'escena central a l'escena del príncep). I.2.2. Escenografia i escenotècnia. L'escenari i els seus components. I.2.3. Luminotècnia. Funcions i fonts lluminoses. I.2.4. Vestuari i utilleria. I.2.5. Sonotècnia, Música i sorolls. I.3. Presentació. I.3.1. Direcció, dramatúrgia i posada en escena. I.3.2. Actor i interpretació: nivells d'anàlisi actoral; el gest i la mímica; moviment i posició; veu. II. 1. Rol i consideració social del teatre. Política i legislació. II.2. Públic. II.3. La crítica. |