2023_24
Educational guide 
Faculty of Arts
A A 
english 
Bachelor's Degree in Publicity and Public Relations (2009)
 Subjects
  FUNDAMENTALS OF ADVERTISING COMMUNICATION AND PUBLIC RELATIONS
   Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A9 Coneix i comprèn els fonaments de la comunicació publicitària moderna: principals tècniques, actors i estructures
Coneix i comprèn el funcionament de l'agència de publicitat com a estructura bàsica de la planificació, l'execució i el seguiment de les campanyes publicitàries
Coneix com es planifica la comunicació publicitària en les empreses i les institucions mitjançant el desenvolupament dels diversos aspectes i passos que comporta la realització d'una campanya publicitària
Adquireix una visió global de les relacions públiques, introduint-se en els seus conceptes clau, la seva terminologia específica, els seus elements distintius i les seves principals tècniques
Adquireix una perspectiva general de la pràctica de les relacions públiques (actors principals, departaments i agències, funcions i estructures), així com de les característiques i particularitats dels professionals de les relacions públiques
Type B Code Learning outcomes
 CT4 Identify the role they play in the group and understand the group’s objectives and tasks.
Communicate and act within the group in such a way that they facilitate cohesion and performance.
Commit to the group’s tasks and agenda.
Participate in the group in a good working environment and help to solve problems.
 CT5 Produce quality texts that have no grammatical or spelling errors, are properly structured and make appropriate and consistent use of formal and bibliographic conventions.
Draw up texts that are structured, clear, cohesive, rich and of the appropriate length.
Draw up texts that are appropriate to the communicative situation, consistent and persuasive.
Use the techniques of non-verbal communication and the expressive resources of the voice to make a good oral presentation.
Construct a discourse that is structured, clear, cohesive, rich and of the appropriate length.
Produce a discourse that is appropriate to the communicative situation, consistent and persuasive, and interact effectively with the audience.
Type C Code Learning outcomes