Educational guide Faculty of Arts |
english |
Bachelor's Degree in Publicity and Public Relations (2009) |
Subjects |
FUNDAMENTALS OF ADVERTISING COMMUNICATION AND PUBLIC RELATIONS |
Sources of information |
IDENTIFYING DATA | 2023_24 |
Subject | FUNDAMENTALS OF ADVERTISING COMMUNICATION AND PUBLIC RELATIONS | Code | 12224106 | |||||
Study programme |
|
Cycle | 1st | |||||
Descriptors | Credits | Type | Year | Period | ||||
9 | Compulsory | Second | AN |
Competences | Learning outcomes | Contents |
Planning | Methodologies | Personalized attention |
Assessment | Sources of information | Recommendations |
Basic |
Grunig, J. & Hunt, T., Dirección de relaciones públicas, 2003, Gestión 2000 Wilcox, D., Cameron, G. & Xifra, J., Relaciones públicas. Estrategias y tácticas, 2006, Pearson/Prentice Hall Fernández Cavia, J. y Huertas, A., Redacción en relaciones públicas, 2009, Pearson/Prentice Hall Theaker, A., The Public Relations Handbook, 2016, Routledge Estanyol, E.; Lalueza, F., ¿Tamaño o flexibilidad? Estructura organizativa de las consultoras de relaciones públicas en España., 2014, Sphera Pública Tellis, G.J. & Ambler, T., The Sage Handbook of Advertising, 2007, Sage Publications Victoria, J.S., Reestructuras del sistema publicitario, 2005, Ariel Comunicación Tellis, G.J., Estrategias de publicidad y promoción, 2001, Addison Wesley Ortega, E., La comunicación publicitaria, 2004, Pirámide Jiménez-Marín, G. & Pérez Curiel, C., Las redes sociales como herramienta de comunicación entre públicos: endorsement marketing como forma de publicidad, 2021, Madrid: Fragua |
Complementary | |
Relacions Públiques: Agee, W.K.; Ault, P.H.; Cameron, G.T. i Wilcox, D.L. (2001): Relaciones Públicas. Estrategias y tácticas. Addison Wesley. Arceo, J.L. (1999): Tratado de Publicidad y Relaciones Públicas. ICIE. Center, A. H. & Jackson, P. (2003). Public Relations Practices. Managerial Case Studies and Problems. Prentice Hall. Harrison, S. (2002): Relaciones Públicas: una introducción. Thomson. L’Etang, J. & Pieczka, M. (2006). Public Relations. Critical Debates and Contemporary Practice. Laurence Erlbaum Associates. Theaker, A. (2001). The Public Relations Handbook. Routledge. Xifra, J. (2007). Técnicas de las Relaciones Públicas. Editorial UOC. Atkin, C.K. i Rice, R.E. (2001): Public communication campaigns. SAGE. Broom, G.M.; Cutlip, S.M.; Center, A.H. (2001): Relaciones públicas eficaces. Gestión 2000. Lalueza Bosch. (2017). The show must go on. Editorial UOC. Publicitat: Pérez Ruiz, M.A. (1996). Fundamentos de las estructuras de la publicidad. Editorial Síntesis. Rodríguez del Bosque, I.; Suárez, A. y García de los Salmones, M.M. (2008). Dirección publicitaria. Editorial UOC. Pérez-Latre, F. J. (2000). Planificación y gestión de medios publicitarios. Ariel Comunicación. Sánchez Guzmán, J.R. (1993). Teoría de la publicidad. Tecnos. Hernández Martínez, C. (2004). Manual de creatividad publicitaria. Síntesis. Méndiz, A. (2007). Nuevas formas publicitarias. Univ. de Málaga. Ries, A. & Ries, L. (2003). La caída de la publicidad y el auge de las relaciones públicas. Urano. Klein, N. (2001). NoLogo. El poder de las marcas. Paidós. |