Educational guide Faculty of Arts |
english |
Bachelor's Degree in Audiovisual Communication (2009) |
Subjects |
CONTEMPORARY AESTHETIC CURRENTS IN COMMUNICATION |
Sources of information |
IDENTIFYING DATA | 2023_24 |
Subject | CONTEMPORARY AESTHETIC CURRENTS IN COMMUNICATION | Code | 12234009 | |||||
Study programme |
|
Cycle | 1st | |||||
Descriptors | Credits | Type | Year | Period | ||||
6 | Basic Course | First | 2Q |
Competences | Learning outcomes | Contents |
Planning | Methodologies | Personalized attention |
Assessment | Sources of information | Recommendations |
Basic |
QUÍLEZ ESTEVE, Laia, «Sutiles pretéritos. (Post)memoria y (auto)biografía(s) en el cine documental contemporáneo», en MARTÍN GUTIÉRREZ, Gregorio (ed.).Cineastas frente al espejo. , Las Palmas de Gran Canaria: Festival Internacional de Cine de Las Palmas; Madrid: T&B Ed, 2008 SÁNCHEZ-BIOSCA, Vicente, Una cultura de la fragmentación. Pastiche, relato y cuerpo en el cine y la televisión. , Filmoteca, 1995 QUÍLEZ ESTEVE, Laia , «Cuando el documentalista se ríe de sí mismo. La estética del fracaso y el documental performativo en Avi Mograbi, Ross McElwee y Alan Berliner», en OROZ, Elena; DE PEDRO AMATRIA, Gonzalo (eds.) , Madrid: Ocho y medio, 2009 DOMÍNGUEZ, Vicente (Ed.), Pantallas depredadoras. El cine ante la cultura visual digital, Festival Internacional de Cine de Gijón, 2007 CABOT, Mateu (et. al.), Más que palabras: Estética en tiempos de la cultura audiovisual, Cendeac, 2007 HUYSSEN, Andreas, Después de la gran división. Modernismo, cultura de masas, posmodernismo, Adriana Hidalgo, 2002 CATALÀ, Josep Maria, Forma del real. Introducció als estudis visuals, Universitat Oberta de Catalunya, 2008 JAMESON, Fredric, El postmodernismo y lo visual, Episteme, 1997 SABATÉ-BARRIERAS, Neus, De l’assemblea a la pantalla. Una aproximació al ‘Ciclo de Cine Dirigido por Mujeres’ del Festival de Sant Sebastià de 1978, En M. J. Vilalta (Ed.), Reptes de recerca en història de les dones (322-326). Edicions de la UdL., 2022 IGLESIAS, Eulàlia, "Positioning Documentaries at the Cannes International Film Festival: Fahrenheit 9/11 and Beyond", a Vallejo A., Winton E. (eds). Documentary Film Festivals (eBook), vol. 2., Cham: Palgrave MacMillan., 2020 ARAÜNA, Núria, "El poder de los débiles: el cine de Rosa Vergés" a ZURIÁN, Fran (coord). Construyendo una mirada propia: mujeres directoras en el cine español: de los orígenes al año 2000., Madrid: Síntesis, 2015 ARAÜNA, Núria i QUÍLEZ, Laia, "Género y (pos) memorias en el cine documental sobre la Guerra Civil y el franquismo" a QUÍLEZ, Laia i RUEDA-LAFFOND, José Carlos (coords.). Posmemoria de la Guerra Civil y el franqu, Granada: Comares, 2017 IGLESIAS, Eulàlia, "Variaciones en torno a un cuerpo: identidad y ausencia en el cine de Isaki Lacuesta", a TERRITORIOS Y FRONTERASExperiencias Documentales Contemporánea, https://addi.ehu.es/bitstream/handle/10810/8313/Eulalia%20Iglesias.pdf?sequence=8, 2012 SABATÉ-BARRIERAS, Neus, “Un ghetto maravilloso”. Descubriendo el Ciclo de Cine Dirigido por Mujeres del Festival de San Sebastián (1978) a través de la prensa., https://artxiboa.sansebastianfestival.com/investigaciones/un-ghetto-maravilloso-descubriendo-el-cicl, 2022 |
Consult in the Virtual Campus the bibliography for each topic of the work as well as the required and recommended readings for the exams. |
|
Complementary | |