2010_11
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
Comunic. Política, Instit. i Corpor. en Entorns de Crisi i de Risc (2010)
 Assignatures
  TÈCNIQUES AVANÇADES DE COMUNICACIÓ POLÍTICA, INSTITUCIONAL I CORPORATIVA
DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) TÈCNIQUES AVANÇADES DE COMUNICACIÓ POLÍTICA, INSTITUCIONAL I CORPORATIVA Codi 12725108
Ensenyament
Comunic. Política, Instit. i Corpor. en Entorns de Crisi i de Risc (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
3 Obligatòria Primer Únic anual
Modalitat i llengua d'impartició Veure grups activitat
Prerequisits
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
VIDIELLA MARTORELL, RAMON
Adreça electrònica ramon.vidiella@urv.cat
Professors/es
VIDIELLA MARTORELL, RAMON
Web
Descripció general i informació rellevant L'assignatura tracta sobre l'externalització integral del màrqueting i la comunicació com una gestió cada vegada més habitual als entorns empresarials i institucionals. Aquesta gestió externa del màrqueting i la comunicació es considera ja una tècnica avançada de gestió a moltes organitzacions petites i mitjanes (empresarials i institucionals). Doncs bé, per una part l'assignatura justifica i argumenta tècnicament la creixent tendència d'aquesta externalització. Per altra banda, l'assignatura explica detalladament com ha de ser i com ha de funcionar una empresa que proporcioni aquests serveis professionals de màrqueting i comunicació. Finalment també es plantegen les diferents perspectives i oportunitats de futur que se li obren a aquestes empreses i, en conseqüència, als professionals que decideixen activar-les o treballar-hi. Els continguts i les característiques docents de l'assignatura fan que se sigui una matèria més dirigida a la vessant professional del Màster que no pas a la investigadora. Malgrat això, també és útil per a aquells alumnes que optin per la vessant investigadora del Máster ja que els coneixements que s'imparteixen a l'assignatura descriuen bastant exactament la situació real del sector professional de la comunicació i, per tant, també serveixen per poder afrontar una investigació més propera a la realitat, més funcional, més pràctica. Comentar que l'assignatura està pensada sobretot per a un entorn professional corporatiu (d'empresa tipus PYME bàsicament) i, més tangencialment, també per a un entorn institucional però no només referit a institucions públiques, sinó també en relació a entitats privades que no són empreses. En qualsevol cas, els continguts d'aquesta assignatura no es circumscriuen a un entorn professional de caràcter polític. Així doncs, i considerant tots aquests aspectes preliminars, si intentem sintetitzar l'autèntic esperit pedagògic d'aquesta assignatura en una frase més "persuasiva" que el nom oficial, podríem proposar la següent: LA GESTIÓ EXTERNA DEL MÀRQUETING i LA COMUNICACIÓ; UNA SOLUCIÓ PER A LES PYMES, UNA OPORTUNITAT PER ALS PROFESSIONALS.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent